A történet egészen 1937-ig nyúlik vissza, ugyanis Hobuji Murato ekkor alapította meg a Meguro céget, amely főként BSA-k és Motosatochék továbbfejlesztésével vált népszerűvé. Furcsa mód harminc évvel később pont azért kellett megválnia az üzlettől, mert motorjai egyszerűen túl gyorsak és megbízhatóak voltak ahhoz, hogy elkerüljék a nagy gyárak figyelmét. Noha kevesen tudják, a Kawa valódi sikertörténete is a Meguro felvásárlásával indult, ugyanis a Kawa stratégái - a társaság sikereit megirigyelve - nemes egyszerűséggel felvásárolták Murató vállalatát, majd saját néven mutatták be az akkori legnagyobb össz-lökettérfogatú japán motorkerékpárt, a legendás, a W1-et.

kawasaki-meguro-2019-20882
A 45 lovas és mindössze 218 kilós W1 igazi superbike volt a maga korában, nem csoda, hogy a civil vásárlók és - 1966-tól - a szigetország rendőrei is előszeretettel használták

Nos, bő fél évszázad kihagyás után most újra feltűnhet a piacon a Meguro név, valamint a jellegzetes, szárnyas logó, ugyanis a Kawasaki nemrég levédette a nevet, így Európában csak ők dobhatnak piacra ilyen márkanevű motort. Idén már négytagú a japánok retrókínálata (Z900RS, Z900RS Cafe, W800 Cafe és W800 Street), szóval nem kizárt, hogy például a BMW R nineT család mintájára a Kawa is különálló modellcsaládot indít, és egységes névvel, arculattal próbál boldogulni a retrómotorok egyre színesebb piacán.