A legnépszerűbb vasak továbbfejlesztett változatai és a legendás Meguro tündöklése – nagyjából így lehetne röviden összefoglalni a zöldek 2025-ös újdonságait.

kawasaki-motorkerekparok-2025
A múltszázad húszas éveiben alapított Meguro legújabb modellje, az S1

Akinek nem ismerős a Meguro név – van ilyen? –, annak annyit érdemes tudni róla, hogy a márka története szervesen összefonódik a Kawasakiéval, így nem véletlen, hogy a klasszikus csupaszmotorok géposztályát erősítő, új Meguro S1 a korabeli Meguro 250 SG formajegyeit örökölte.

A Kawasaki 2025-ös újdonságai

A másik retró stílusú egyhengeres, az új W230 az éppen 60 évvel ezelőtt bemutatott, királytengelyes W1 650 sziluettjét másolja, és a korhűség jegyében ez, illetve az S1 is léghűtéses, egyhengeres erőforrás köré épül. 

kawasaki-motorkerekparok-2025
Kawasaki W230

Mivel az európai piac egyik meghatározó modelljéről van szó, a Z900 is megújult 2025-re. A tavalyi EICMA-n leleplezett sornégyes még jellegzetesebb fejidommal és fényszóróval, feltűnő, LED-es hátsó lámpával, szálcsiszolt alumínium burkolatokkal és 5 colos, színes TFT-műszeregységgel folytatja pályafutását.

kawasaki-motorkerekparok-2025
A továbbfejlesztett Kawasaki Z900 – az új műszeregységnek köszönhetően – már okostelefonnal társítható, és ha letöltöd a Rideology alkalmazást, a kijelzőt navigálásra is használhatod

Az ezer köbcenti feletti géposztályban két újdonsággal is előrukkolt a Kawasaki. Az 1043 helyett 1099 köbcentis Versys a szigorúbb környezetvédelmi normák dacára immáron 135 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, és természetesen a zöldek crossovere is megkapta a Z900-on látott, többcélú okosműszeregységet.

kawasaki-motorkerekparok-2025
Kawasaki Versys 1100

A másik nagyágyú, a Ninja 1100SX is a túraszegmenst erősíti. Ennek erőforrása lényegesen nyomatékosabb lett a teljes fordulatszám-tartományban, ezáltal hosszabb 5. és 6. fokozatot építhettek a váltóba. Ez kedvezően befolyásolta a fogyasztást, így a hatótáv is nőtt, miközben a motor rugalmassága sem szenvedett csorbát.

kawasaki-motorkerekparok-2025
Kawasaki Ninja 1100SX

Szintén lényeges módosítás, hogy a tökélyre csiszolt gyorsváltó már 1500-as percenkénti fordulatszámtól használható, és az is erős érv a motor mellett, hogy egyaránt alapáras a sebességtartó automatika (tempomat), a többféle üzemmód, a biztonságos kanyarodást elősegítő KCMF (Kawasaki Cornering Management Function), a K-TRC kipörgésgátló és a körülményekhez alkalmazkodó blokkolásgátló is.

Jubileumi év a Kawasakinál

A fenti újdonságok nélkül is jeles év lenne 2025 a Kawasaki történetében, elvégre megannyi kerek évfordulót ünnepelhet a múltszázad közepe óta működő gyár.

kawasaki-motorkerekparok-2025
Korabeli reklámfotó az 1965-ös W1-ről

Miként említettük, 60 éve, 1965-ben látott napvilágot az első W modell, a 650 W1, éppen 50 éve kezdődött meg a márka tengerentúli térhódítása az amerikai gyár megnyitásával, valamint ugyanebben az évben bukkant fel a mai, sornégyes Kawák ősének számító Z1-B. Persze nem lenne teljes a lista a márka egyik leghíresebb erőgépe nélkül, ugyanis 45 éve mutatták be az ezredforduló korszakát meghatározó ZZR családot, melyből három évtizeden át számtalan változat készült 250 és 1440 köbcenti közötti hengerűrtartalommal. Ezekről korábbi cikkünkben olvashattok érdekességeket, kevésbé ismert tényeket egyenesen a hazai tulajdonosoktól, akik a Balaton partján gyűltek össze, felvonultatva a teljes sort a legkisebbtől a legnagyobb ZZR-ig.