Egyre-másra jelennek meg a hírek az idén ősszel, a Tokiói Motorszalonon bemutatkozó Kawasaki Ninja ZX-25R-ről, mely - szintén a pletykák szerint - közel ötvenlovas teljesítménnyel büszkélkedhet extrém alacsony, 150-160 kilós száraztömeg mellett. Légből kapott ötletnek tűnhet, hiszen semmilyen logikus érv nem szól mellette, ellene viszont a magas előállítási költség, a szervizigényes technika és az elképesztő mértékű károsanyag-kibocsátás.

kawasaki-ninja-25r-22182
Szép ígéret a feléledő sornégyes, 250-es géposztály - reméljük, tényleg megvalósul!

Egy valamivel azonban nem számolnak a fanyalgók, és ez alapján úgy tűnik, korai még temetni a meg sem született motort. Akik anno, huszonévesen vágyakoztak egy CBR250RR-re vagy ZXR250-re, most éppen ötvenes éveiket tapossák, azaz jó eséllyel felnőttek a gyermekeik, és az egyetemi tandíj helyett végre költhetnek saját hobbijukra. Nem lepődnénk meg, ha ők most váltanák valóra a fiatalkori álmot, és a „szokásos” lakóautó-kabrió-jet-ski trió helyett egy bizonyos értelemben klasszikus, mégis jövőbe mutató motoron kötnének ki. Akárhogy is, már csak pár hónap van októberig, amikor kiderül, hogy több-e egyszerű pletykánál a sornégyes 250-esek visszatérése.