A Kawasaki Heavy Industries bemutatta néhány 2026-os modelljét, bár mint az időzítésből sejthető, ezek nem új, hanem jelenleg futó modellek átfésült, még látványosabb változatai lesznek. Az egyik legnépszerűbb Kawasaki Magyarországon és szerte Európában a 650 Versys, és ez nem csupán afféle marketingszöveg – 2024-ben ez volt a második legnépszerűbb motor az 500 köbcenti feletti túragépek kategóriájában.
Hogy megőrizze előkelő helyezését, a 67 lóerős sorkettes továbbra is az ezres testvért idéző formavilággal lép színre, alapáras a 4,3 hüvelykes képátlójú TFT-kijelző, a tökélyre csiszolt KTRC-kipörgésgátló, a teljes LED-világítás, illetve a Kawasaki saját fejlesztésű Rideology alkalmazása.
A 2026-os modell három színváltozatban érhető el, sőt számtalan különböző felszereltségi szint közül választhatnak a motorosok. Akárcsak korábban, a gyári extrákkal alaposan megpakolt Tourer, Grand Tourer és Tourer Plus változatok is megtalálhatóak a Kawasaki-kereskedésekben.
Új színvilágú Meguro és Versys 650 a Kawasakitól
Korábban már írtunk a Meguro S1-ről és a W230-ról, melyek kapcsán kiemelték a kawások, hogy mindkét klasszikus ugyanarra a léghűtéses egyhengeresre épül, sőt a váz is azonos, azonban stílusuk, formatervük merőben eltérő.
Ez abból fakad, hogy más-más retrógép állt modellt a tervezésükkor: a W230 értelemszerűen a W-sorozat tagjainak formavilágából merít, míg a Meguro S1 a hatvanas évek népszerű 250 SG modelljét
idézi.
Fontos részlet a lélektelen LCD-k korában, hogy a motorokon megőrizték a legfontosabb, múltidéző részleteket. Az acél sárvédő, a régies kipufogódob, a fűzöttküllős kerékszett, és a retró stílusú, két hagyományos órából álló műszeregység mind arról árulkodik, hogy valóban hiteles, a márka hagyományait folytató retrómotorok születtek a Kawánál.