Noha ezúttal mélyreható műszaki fejlesztések zajlottak, a lényeg, tehát a sornégyes, 948 köbcentis erőforrás változatlan, mely 116 lóerőt és 98 Nm-t tud a legfrissebb, immáron Euro 5+-os változatban. A burkolatok alatt azonban sok mindent fejlesztettek, élen az ECU-val, mely révén még pontosabbak, kiszámíthatóak a gázreakciók, sőt a válaszok még közvetlenebbek az újdonságban, mivel 10%-kal csökkent a főtengely lendtömege is.

kawasaki-z900-rs-se-2026-bemutato
A különböző testalkatú motorosokra gondolva elérhető a típushoz ERGO-FIT alacsony ülés is, amely 25 mm-rel csökkenti a nyeregmagasságot

Szintén a dinamizmust szolgálja a módosított, rövidebb áttétel, mivel a 2026-os modellben már 43 fogas lánckerék továbbítja az erőt a hátsó kerékre. Módosították a vezérműtengely profilját és – 10,8:1-ről 11,8:1-re – növelték a sűrítést, illetve új szívótorkokat építettek be, ami ugyancsak hozzájárult az még vehemensebb gyorsuláshoz.

kawasaki-z900-rs-se-2026-bemutato
A gyors gázreakció érdekében az 1-es és 4-es henger szívótorka rövidebb, a többi pedig hosszabb lett, ezáltal egyenletesebbé vált a nyomatékgörbe minden fordulatszám-tartományban

Végül pedig az új vezérléshez és szívótorkokhoz igazították a légszűrőház és a légbeömlőcsövek kialakítását, és új, tölcsér alakú kipufogót fejlesztettek a Z-hez, hogy az alkatrész formájában és hangjában is emlékeztessen a legendás ősre, a Z1-re.

Megújult a Kawasaki Z900 RS

Noha múltidéző vasról van szó, bártan kijelenthető, hogy a felszereltsége egy szinten van a legújabb csupaszmotorokéval.

kawasaki-z900-rs-se-2026-bemutato
Természetesen az új Kawából is lesz hagyományos és RS SE változat: felsőkategóriás futóművel érkező RS SE ülésmagassága 845, míg az alapmodellé 835 mm

Alapáras a hattengelyes IMU, a kifinomult Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) – mely erős fékezésnél és/vagy csúszós úton segít megőrizni a kerekek tapadását –, és a sebességtartó automatikáért (tempomat), valamint a KQS gyorsváltóért sem kell felárat fizetni.

kawasaki-z900-rs-se-2026-bemutato
Igen, az ott egy valódi, analóg óracsoport a kormány felett – nagy kincs manapság...

A háromféle fényezéssel és kétféle teljesítménnyel (A: 116 LE, A2: 48 LE) érkező újdonság joggal pályázik Magyarországon is a legnépszerűbb csupaszmotor címére, hiszen elődje, a jelenlegi Z900 RS is magabiztosan vezeti a nakedek eladási versenyét. Idén októberig összesen 115 darab talált gazdára belőle hazánkban, amivel megelőzte a korábbi listavezetőket, név szerint a CB500 és 750 Hornetet, valamint a Yamaha MT-07-et.