Noha ezúttal mélyreható műszaki fejlesztések zajlottak, a lényeg, tehát a sornégyes, 948 köbcentis erőforrás változatlan, mely 116 lóerőt és 98 Nm-t tud a legfrissebb, immáron Euro 5+-os változatban. A burkolatok alatt azonban sok mindent fejlesztettek, élen az ECU-val, mely révén még pontosabbak, kiszámíthatóak a gázreakciók, sőt a válaszok még közvetlenebbek az újdonságban, mivel 10%-kal csökkent a főtengely lendtömege is.
Szintén a dinamizmust szolgálja a módosított, rövidebb áttétel, mivel a 2026-os modellben már 43 fogas lánckerék továbbítja az erőt a hátsó kerékre. Módosították a vezérműtengely profilját és – 10,8:1-ről 11,8:1-re – növelték a sűrítést, illetve új szívótorkokat építettek be, ami ugyancsak hozzájárult az még vehemensebb gyorsuláshoz.
Végül pedig az új vezérléshez és szívótorkokhoz igazították a légszűrőház és a légbeömlőcsövek kialakítását, és új, tölcsér alakú kipufogót fejlesztettek a Z-hez, hogy az alkatrész formájában és hangjában is emlékeztessen a legendás ősre, a Z1-re.
Megújult a Kawasaki Z900 RS
Noha múltidéző vasról van szó, bártan kijelenthető, hogy a felszereltsége egy szinten van a legújabb csupaszmotorokéval.
Alapáras a hattengelyes IMU, a kifinomult Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) – mely erős fékezésnél és/vagy csúszós úton segít megőrizni a kerekek tapadását –, és a sebességtartó automatikáért (tempomat), valamint a KQS gyorsváltóért sem kell felárat fizetni.
A háromféle fényezéssel és kétféle teljesítménnyel (A: 116 LE, A2: 48 LE) érkező újdonság joggal pályázik Magyarországon is a legnépszerűbb csupaszmotor címére, hiszen elődje, a jelenlegi Z900 RS is magabiztosan vezeti a nakedek eladási versenyét. Idén októberig összesen 115 darab talált gazdára belőle hazánkban, amivel megelőzte a korábbi listavezetőket, név szerint a CB500 és 750 Hornetet, valamint a Yamaha MT-07-et.