Fajlagosan igencsak drága a ZX-25R előállítása, ráadásul a fejlesztés is szinte a nulláról indult, azaz sok pénzt emésztett fel, ezért a márkafórumokon rendre arról szóltak a bejegyzések, hogy jó-jó, jön az új sornégyes, de ki veszi meg, ha annyit kóstál majd, mint egy hatszázas? Persze a csekély tömeg, az utánozhatatlan sornégyes karakter minden pénzt megér, főként, hogy ezúttal egy kimondottan izmos motor született – várhatóan 55-60 lovas teljesítménnyel érkezik a ZX-25R.

A húszezerig skálázott fordulatszámmérő arra utal, hogy biztosan nem unatkozunk majd az új 250-esen...

Sajnos ezúttal is belpiacos motorról van szó, tehát egyelőre hiába várjuk az európai forgalmazást, bár az is igaz, hogy nem teljesen helytálló a „japán belpiac” kifejezés, mert Indonéziában is egyre több helyen bukkan fel a modell.

Mit vennél: a 650-est vagy ezt?

Az Új-Zéland-i Kawasaki kereskedő már be is árazta a vasat, és láss csodát, átszámítva „csak” 3,1 millió forintot kér érte (15 900 Új-Zéland-i dollár). Így szinte egy áron kínálja a burkolt, kéthengeres, 650-es Ninjával (az 14 495-öt kóstál), és ha már választani kell, szerintem mindannyian a kipörgésgátlós, minőségi futóművel és őrjítő sornégyessel megspékelt kis Ninjára szavaznánk.

Akárhogy is, elkezdődött az előrendelési időszak a ZX-25R-re, amit egyébként már áprilisban piacra dobtak volna, csak a járvány miatt halasztották el a kampányt. Ezek után csupán két dologban reménykedhetünk: egyrészt, hogy lesz belőle Euro 5-változat, illetve hogy lelkes importőrök behoznak néhány használt példányt Európába, melyeket már Euro-besorolástól függetlenül forgalomba helyezhetünk – jó lenne újra az utakon látni (és hallani!) a 250-es rakétákat.