Legnagyobb bánatunkra csak Ázsiában forgalmazzák a tavaly leleplezett Kawasaki ZX-25R-t, és nincs kétségünk afelől, hogy a pörgős 400-as is csak másodkézből, használtan érkezhet Európába, hiszen ilyen literteljesítményű erőforrással aligha teljesíti a modell az Euro 5 előírásait.

kawasaki-zx-4r-bemutato
Éljen a nosztalgia! Jól mutat a 90-es éveket idéző fényezés az új ZX-en

Jóllehet, már 2019-ben láthattunk szabadalmi beadványokat egy soros, négyhengeres, 400-as Kawasakiról, a kobei mérnökök eddig jegelték a projektet. Most viszont a mindig jólértesült japán lapok arról írnak, hogy már idén a boltokba kerülhet a ZXR400 közvetlen utódjának tekinthető sornégyes. Mivel bőven volt tartalék a ZX-25R vázában és felfüggesztésében, sok alkatrészt örököl majd tőle a négyszázas, így a legfontosabb különbség a teljesítménye lesz. Ismerve, hogy a ZX-25R több mint 50 lóerős, a négykilós rokon várhatóan 70-80 lovas erőforrással lép szorítóba.