Rengeteg munkával és előkészülettel az idei évben sikerült - részben megújult - pályát és nyomvonalat biztosítani a megjelentek részére. Emlékeim szerint az elmúlt nyolc évben nem volt ehhez fogható pazar időjárás a királyválasztókon, mikor már a reggeli órákban érezhető volt a nap melege és nem dideregve kellett sorban állni a nevezéshez - mesélte a helyszínről Brenner Ádám. Nyilván a száraz körülményeknek is meg van a hátulütője, így ez a pálya is elbírt volna a verseny előtt egy kiadós, egész hetes esőzést is.

kiralyvalaszto-2019-23615

A pálya nehézségi szintje feltette az i-re a pontot. Hiába a sok előkészület és lelkiismeretes munka, a csapadék hiánya meghagyta a versenyzők részére a porban fürdés „élményét” és hangulatát, ami egyben óriási kihívás volt, másrészről veszélyesnek is mondható. Ennek tekintetében óriási kitartást és koncentrációt igényelt a pálya, úgymond ejtőzésre lehetőséget nem adva.

kiralyvalaszto-2019-23619

Rengetegen voltak kíváncsiak a Királyválasztóra, szép számú nézői sereg gyűlt össze a pálya szélén. A kilátogatók nagy örömére 214 főből álló mezőny biztosított izgalmas, eseménydús napot az egybegyűlteknek, és végül nem is volt hiány izgalmakban.

kiralyvalaszto-2019-23620

A pálya adottságainak és elhelyezkedésének köszönhetően a magyar versenyzőkön kívül szlovák motorosok is eljöttek. Meglepetésre szolgált, illetve közülük is kiemelt figyelmet érdemelt a Dakaron dobogós helyen célba ért Stefan Svitko (#42), aki szintén a királyi koronáért harcolt, de a motorja a beszívott por után úgy gondolta, hogy nem képes tovább haladni, ezért az 5. kör után kiállni kényszerült.

kiralyvalaszto-2019-23621

Az abszolút elsőségért és dobogós helyezésekért a kétórás futamban több esélyes jelölt is volt, köztük az endurocross bajnokság állandó résztvevői és a motocrossból jól ismert Hugyecz Erik (#141), aki az előző évek tapasztalatából fakadóan úgy gondolta, ismét megmérkőzik a Királyválasztón, hogy elnyerje az elsőségért járó koronát.

kiralyvalaszto-2019-23623

A kétórás futamban lehetőség nyílt arra is, hogy a versenyzők párban váltva induljanak, ezért többen is felsorakoztak a rajtba. Ennek tudatában több visszatérő és motocrossból idelátogató versenyző is érkezett, hogy belekóstoljon az offroad-szakág legszélsőségesebb irányvonalába, amely minden akadályt és pályastílust felvonultat.

kiralyvalaszto-2019-23624

A pálya széléről láthattuk Lécz Gergelyt (#8) mint visszatérő motocross-bajnok vagy akár ifjabbik Técsi Lászlót (#904), illetve a versenyre párban induló Dinnyés fivéreket (#13), akiket szoros kapcsolat fűz az endurocrosshoz.

kiralyvalaszto-2019-23626

Nem mindenki számára úgy sikerült a verseny, ahogy eltervezte. Egy fiatal tehetség azonban a várakozásokon felül teljesített: Tádics Dániel (#91) nyert az E1-es kategóriában és a dobogó harmadik helyezettje lett abszolút értékelésben.

kiralyvalaszto-2019-23627

Az élen Szőke Márk (#95) és Hugyecz Erik (#141) az MX-es időket felidézve óriási csatát vívtak egymással az abszolút elsőségért, miután Svitko (#42) nem tudta folytatni a versenyt. Abszolút győztesként Szőke Márk (#95) ért célba Hugyecz Erik (#141) előtt 1.79 másodperccel és Tádics Dánielt is (#91) megelőzve.

kiralyvalaszto-2019-23628

Hiába, a feszített tempó és a kiélezett küzdelem miatt becsúszott egy-két komolyabb hiba. A rendező Lantos József (#237) a díjátadó végén úgy határozott, hogy a koronát a folyamatosan gyorsuló és hátrányát ledolgozó Erik (#141) részére adta át arra hivatkozva, hogy a verseny során pályaelhagyás és szalagon kívüli motorozás zajlott többször is Márk (#95) részéről. Így az időeredmény és a látottak alapján Hugyecz Erik (#141) harmadik alkalommal nyerte el dombok királyának járó koronát. Ettől függetlenül Szőke Márk (#95) E2–es kategória bajnokaként ünnepelhetett és megtartotta a versenyen elért abszolút elsőségét.

kiralyvalaszto-2019-23630

Ez az év azért is különleges, hogy talán eddig az elmúlt 4-5 sztendőt tekintve nem volt ennyi résztvevője a királyválasztónak, főleg úgy, hogy tudom, mennyi „versenyzőtársunk” távol marad a hazai versenyzéstől és nincs jelen sportág ezen ágában.

kiralyvalaszto-2019-23631

Dicséretes, hogy az egyórás futamban 117-en vettek részt, közöttük licences és licenc nélküli lelkes motorosok is. A futamban hamar az első helyre feltörő Liszka Roli (#650) közel ötperces előnnyel fejezte be, ezzel bemelegítve a két órás megmérettetésre, ahol párban indult. Rolit (#650) követve Pálinás Zdenko (#260) és Mikita Martin (#633) szoros küzdelemben érkezett a célvonalba.

kiralyvalaszto-2019-23635

Az ifisták 50 és 65 köbcentis mezőnyében összesen 19-en jöttek el a versenyre, hogy pontokat gyűjtsenek a jobb helyezés érdekében, az élen állók pedig bebiztosítsák bajnoki címüket. Apja nyomdokaiban járó Ifj. Vágó Norbert (#150) megnyerte a versenyt, így főlényesen megszerezte a bajnoki címet az ifi 50-ben. Szintén apukáját követve Bohuslav Radecek (#144) harmadikként végzett Kovács Brajen Dominik (#103) mögött, elnyerte az év végi második helyezettnek járó díjat.

kiralyvalaszto-2019-23639

A 65 köbcentis kategóriában Horváth Zsombor (#199) volt a leggyorsabb, de az év végi első helyett Németh Bálintnak (#109) sikerült megtartani, míg Katona Alex (#123) a dobogó legalsó fokára állhat majd fel év végén.

kiralyvalaszto-2019-23641

A legkisebbek után rövid és gyors, kevésbé technikás pályán versenyezhettek a 85 köbcentibenben indulók. A második körben történt baleset során - ahol a legfiatalabb Ocsovay Richárd 113-as rajtszámmal esett - lefújták a futamot. Az újraindítást követően már csak 22 percet kellett teljesíteniük, ahol Hateier Botond (#120) jött ki győztesként, Kádár Dominikot (#116) és Lakatos Ábelt (#195) megelőzve.

A nagy létszám és a sok újdonsült motoros ellenére balesetmentesen ért véget a nap és ezúton is minden elismerésünk azoknak, akik teljesítették ezt a versenyt.

kiralyvalaszto-2019-23642

Tiszteletre méltó dolog, hogy motocross- és endurobajnokok, illetve dakaron kiemelkedő helyezést elérő versenyzők csatlakoztak hogy népszerűsítsék a sportágat. Ez is mutatja a szakág szépségét és sokszínűségét, amelyhez társul a már megszokott, családias hangulat is a versenyeken.

kiralyvalaszto-2019-23644

A 2019-es versenyszezon tehát lezárult a CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross OB piliscsévi futamával, de jövőre tovább folytatódik a küzdelem a bajnoki címekért! Várunk Titeket a pályán és a pálya mellett egyaránt - találkozzunk 2020-ban!