A cseh viadalra már két SBK versenymotorral érkezett a Prop-tech csapata. Csütörtökön és pénteken több szabadedzésen próbálhatták ki a gépeket, hogy a különböző alkatrészek és beállítások hogyan szuperálnak, miközben folyt a közös munka a Pirelli mérnökeivel is. Viktor immáron hatodik éve használja a gyár abroncsait, jó kapcsolatot ápolnak, s a gyáriak adnak a 26 éves versenyző szavára. Kispataki legjobb körideje 2.04.0 volt és folyamatosan motorozott 04-05-ös köröket.

Szombatra megérkeztek az esőfelhők a pályára és vizes körülmények között zajlott a Superbike kategória mindkét időmérő edzése. Elsőre Viktor csupán néhány biztonsági kört motorozott, többen pályára se léptek, reménykedve a délutáni napsütésben. A jó idő nem érkezett meg, így szakadó esőben kezdődött a második kvalifikációs edzés. Félidőnél Viktor a box utca monitorán látta, hogy csupán három másodperc hiányzik a pole pozícióhoz, ezért visszaállva gyorsabb tempót motorozott. A célra fordító előtti balosból kifele csúszott meg gépe hátulja, és fogott padlót Kispataki.

kispataki

A helyszínen megröntgenezték, begipszelték kézfejét, és hétfői kontrollra ítélve engedték el a pályaorvosok. A későbbi kórházi vizsgálatok két eltört és elmozdult kézcsontot állapítottak meg. Este a kézfej felnyitása nélkül drótokkal rögzítették a problémás első kézközépcsontot és trapézcsontot. A szerdai röntgen ismét elmozdulást mutatott így csütörtök reggel újabb műtét következett. Ekkor ismét altatásban, de már vágással és csavarral is rögzítve oldották meg a problémát, majd szombaton a késői órákban engedték haza Viktort a kórházból. Most több kontroll és egy újabb műtét vár rá, amikor a csavarok és a drótok eltávolítására kerül sor. Ezt követően kezdődhet meg a rehabilitáció.

kispataki

Kispataki Viktor: "Versenyzői pályafutásom alatt először fordult elő, hogy nem tudtam rajthoz állni a vasárnapi viadalon. Csütörtökön és pénteken jól haladtunk a munkával, 04-05-ös köridőket motoroztam, ami azonos a tavalyi évben a Superbike Világbajnokság húszkörös futamain motorozott tempómmal. Úgy éreztem a hátralévő napokon, ha száraz a pálya, akár meg is javíthatom egyéni legjobbamat, ami 02.7. Az időmérő edzéseken eleinte biztonságos tempóban mentem, majd gondoltam megnyomok egy kört a jó rajthely érdekében. Másfél kanyar volt hátra a pályából amikor katapultáltam. Mindig rosszkor jön egy ilyen sérülés, pontosan nem látjuk még át a gyógyulás menetét, de a célunk, hogy mielőbb teljesen helyrejöjjek. Köszönöm a rengeteg jókívánságot, a csapatom, a családom és Orosz Csilla segítségét a gyógyulás menedzselésében!"

A pannonia-ringi Alpok-Adria futamon biztosan nem tud részt venni Viktor, a további program a felépülés tempójának függvénye.

forrás: Viktor management