Az új szabályok az autókra is vonatkoznak, annyi eltéréssel, hogy ott már engedékenyebb volt: az 1996 előtt forgalomba helyezett személygépkocsiknak és az 1997-et megelőzően gyártott kisteherautóknak nincs maradásuk. Ha ezekkel Párizsba menne az ember, jobb, ha inkább megválik a szeretett négykerekűtől.

kitiltjak-parizsbol-az-oreg-motorokat-4221
Bármennyire is fiatalosnak tűnik, a kinti városvezetés szerint a Burgman első évjáratainak már nincs keresnivalója az utakon
Hogy könnyebb legyen lenyelni a méregpirulát, igyekeznek pozitív színben feltüntetni a szigort, és a tervezet szerint kamatmentes hitellel támogatnák azokat, akik - kényszerből - új gépjármű vásárlására adják a fejüket, vagy költségfinanszírozást biztosítanak a tömegközlekedést választó polgároknak.

Alternatív megoldások

Mindezt annak érdekében teszik, hogy felvegyék a harcot a fokozott légszennyezéssel. Más kérdés, hogy a felmérések szerint az ingázásra használt, 2-3 literes fogyasztású robogók mit sem tehetnek erről - inkább a korábban már szigor alá vont dízelüzemű autók, az ipari tevékenységet folytató nagyvállalatok és persze maguk a városi életmódot választó lakók pörgetik fel a károsanyag-kibocsátás mértékét.
kitiltjak-parizsbol-az-oreg-motorokat-4222
Ez a 2013-as Honda PCX a világ egyik legtakarékosabb járműve, mégis éveken belül eltűnhet a francia nagyváros utcáiról
Akárhogy is, ezt a szokatlan ötletet februárban hivatalosan is a városi tanács tagjai elé terjesztették, mégpedig azzal a céllal, hogy 2015 áprilisáig fogadják el a végleges rendelkezést. Ráadásul ez csak a kezdet, ugyanis a hosszú távú tervek között az szerepel, hogy a korhatárt öt évre csökkentsék, vagyis a tervezett második lépcsőfok – ami 2020 körül lépne életbe – már száműzné a tavaly vásárolt, injektoros, start&stop rendszerrel felszerelt robogókat is az utakról, melyek aztán tényleg nem a környezetrombolás mintaképei.