Persze jó volt az alap, hiszen a 650-es egyébként is kiemelkedő literteljesítményű, de arra talán kevesen fogadtak volna, hogy a Rotrex kompresszorral csaknem duplájára növelik a lovak számát.

Kompresszoros izommotor a Nortontól

És nemcsak a 170 lóerő miatt érdekes a limitált szériás modell, hanem teljesen új váza okán is. A híresen könnyű és erős szénszálas műanyaghoz nyúltak, abból készült a váz, a segédváz és a hátsó lengőkar is. Nem semmi, hogy az eredetileg alumíniumból készített struktúránál 47 (!) százalékkal könnyebb lett az új, azaz most 160 kilót nyom a komplett motorkerékpár. Ha ehhez hozzávesszük a 170 lóerőt, elég ütős tömeg-teljesítmény arány jön ki!

kompresszoros-izommotor-a-nortontol-23977
A hatfokozatú váltó, az Öhlins NIX 30 első teleszkóp és a Brembo Monoblock radiális nyereggel összeállított fékrendszer a V4 modelltől származik

A különleges gépért nem kevés pénzt szurkolhatnak le a vevők, mivelhogy ötvenezer fontért, azaz közel húszmillió forintért kínálják majd azt a néhány darabot, ami a jövő év közepére elkészül. Igaz, a Norton nem tartja kizártnak, hogy a későbbiekben beleillesztik a mezei Superlight alumínium vázába a feltöltős erőforrást vagy hogy a 105 lovas alapváltozatot építik be az új, szénszálas szerkezetbe. Mondjuk, valószínűleg azokat sem fillérekért mérik majd...