Fantasztikus teljesítményt nyújtott Kovács Bálint élete első 24 órás versenyén, a 2021-es Endurance-világbajnokság Le Mans-i fordulóján. A H-Moto Team 20 éves motorosa a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, mégpedig egy Yamaha YZF-R1 nyergében. Miután csapattársa, Sylvian Barrier a rajtot követően belekeveredett egy tömegbukásba, azonnal kórházba kellett szállítani, így a magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel kettesben volt kénytelen teljesíteni a távot, miközben az ellenfeleknél hárman válthatták egymást a versenyzők.

Kovács Bálint is ott lesz az idei Le Mans-i 24 óráson

Bálint akkor összesen 500 percet töltött a pályán, ezalatt 1400 (!) kilométert tett meg, ami 11 felmenetelből 335 teljesített körnek felelt meg.

Nem kevesebb, mint 11 szett gumit fogyasztott el, és a legjobb körideje 1:39.099 volt, ami az egész mezőnyt tekintve a tizedik legjobb idő.

Idén óvatosabb volt a Wojcik Racing Team csapatfőnöke, és összesen nyolc pilótát nevezett – közöttük a H-Moto Team motorosát – a legendás vb-futamra, és közülük a szabadedzéseken a hat legjobb időt elérő versenyző indul a 24 órás viadalon, míg ketten tartalékként végig a csapat rendelkezésére állnak. Kovács Bálint kijelentette, tavaly bebizonyította, hogy lehet rá számítani, és biztos abban, hogy be tudja verekedni magát a hat fős csapatba.

kovacs-balint-2022-le-mans-edzes
Bálint a szerelők gyűrűjében a 2021-es Le Mans-i futamon

„Azt hiszem, készenállok. A sikeres rehabilitációmat követően sikerült egy igen erős és intenzív felkészülést végigcsinálnom, amelyeket remekül egészítettek ki a kis- és nagypályás motoros edzések és tesztek. Remek formában vagyok, és annak ellenére bízom a csapatba kerülésben, hogy a mostani motorral nem mentem, illetve az alkatrészhiány miatt a hivatalos teszten sem tudtunk részt venni. Ugyanakkor megvannak a tavalyi adatok, ezek alapján a beállítások terén bőven van kiindulási alapunk. Hiszek magamban, azért dolgoztam hónapok óta, hogy bekerüljek a csapatba. Tavaly ketten csináltuk végig, bizonyítottam, hogy képes vagyok a legnagyobb feladatok végrehajtására” – jelentette ki Kovács Bálint, aki tegnap már elutazott Le Mans-ba, és ma már pályára is gurulhat új motorjával.

kovacs-balint-2022-le-mans-edzes
Kovács Bálint tavaly a 10. legjobb időt motorozta, holott – harmadik csapattárs híján – Artur Wielebskivel ketten nyomták le a 24 órás versenyt, ezért egy-egy pilótának nagyjából 500 (!) kört kellett megtennie

A H-Moto Team csapatfőnöke szerint minden adott ahhoz, hogy Bálint harmadszor is teljesítsen egy EWC vb-futamot, ráadásul a másodikat Le Mans-ban.

„Újra belevágunk a nagy „kalandba”, hiszen tavaly Bálint meghódította Le Mans-t, és idén is ott lesz a rajtvonalon. Büszke vagyok arra, hogy a Wojcik Racing Team idén is lehetőséget ad Bálintnak az egyik versenymotorján. Nem véletlen, hogy a tavaly történtekből tanulva idén nyolc pilótát hívtak meg, és bizony komoly nevekkel szemben kell kivívnia Bálintnak a csapatba kerülést. Rengeteg tapasztalatot gyűjtött tavaly a pályáról és a motorról, valamint a gumiról, így magabiztosan várjuk az idei kihívást. Ebben a megváltozott helyzetben egyetlen célunk, hogy Bálint a lehető legtöbbet tudja motoron tölteni itthon és a nemzetközi mezőnyben, és tovább folytatódjon a fejlődése. Ebben segíthet ez a 24 órás vb-futam is” – fogalmazott Kelemen Krisztián. Kíváncsi vagy rá, miként készült fel Bálint a nem mindennapi kihívásra? Itt részletesen mesél a dolgos hétköznapokról, az edzésekről és arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy vb-n motorozzon az ember.

kovacs-balint-2022-le-mans-edzes
Idén nyolc pilóta utazott el a Wojcik csapattal Le Mans-ba, és a leggyorsabb hat kap lehetőséget a pályán, míg a két leglassabb motoros akkor ugorhat be, ha valaki lesérül vagy más okból nem tud pályára lépni

Kövessétek a versenyt, szurkoljatok ti is Bálintnak – a 24 órás viadalt az Eurosport 2-n követhetitek élőben vasárnap hajnali hat órától egészen a befutóig.