Jó egy évvel ezelőtt, 2024 novemberében írtunk róla, hogy élete nagy lehetősége előtt áll a H-Moto pilótája, Kovács Bálint, ugyanis lehetőséget kap az IDM egyik legerősebb bajnokcsapatától, hogy egy teljes szezont fusson Alpha Van Zon BMW színeiben. Emellett 2023-ban részt vett a hosszútávú világbajnokság futamain (EWC), sőt láthattuk a nívós Spanyol Superbike Bajnokságban is.

Kovács Bálint helytállt az EWC-ben és a Német Bajnokságban is

A 22 éves motoros a gyári BMW nyergében végül a legjobb 10 között zárt az IDM-ben, és hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon is, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát. Most ő mesél róla, miként élte meg az idei versenyeket, illetve hogy hol láthatjuk őt 2024-ben.

– Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?

Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.

– Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?

Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb: belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.

– Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?

Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.

kovacs-balint-2023-interju

– Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál…

Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem beugró vagy éppenséggel tartalékpilóta voltam, hanem állandó versenyzője lettem a szlovák Maco Racingnek. Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani: jobb versenyzővé váltam.

kovacs-balint-2023-interju

– Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől. Tudod ennek az okát?

Az EWC-ben nem csak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy – a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.

kovacs-balint-2023-interju

– Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?

Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni, akkor még több munkára lesz szükségem mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé

– foglalta össze a terveit Kovács Bálint.