Noha jelenleg önkéntes karanténban van Kovács Bálint, a H-Moto Team 19 éves motorosa, már javában készül a félévi vizsgáira, illetve a 2021-es szezonra. Az idén a nemzetközi mezőnyben sikert sikerre halmozó versenyző – aki többek között az élen végzett az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájában – motort váltott 2020-ban, és úgy véli: a Yamaha jobb versenygép a számára a korábban használt Suzuki GSX-R-nél.

Kovács Bálint célja a vb-szereplés

Most arról mesél Bálint, hogy milyen volt a járvány miatt kaotikusan alakult 2020-as szezon, és mit vár a következő idénytől.

kovacs-balint-h-moto-interju-28219
Kovács Bálint az IDM-hétvégén

- Milyen tervekkel vártad a 2020-as szezont, főleg annak tükrében, hogy 2019 kifejezetten jól sikerült?

- Mindenképpen bizakodóak voltunk, és szerettünk volna szintet lépni. Szerencsénkre kivártunk a bajnokság kiválasztásával, és ez kapóra jött nekünk, hisz a idei versenyidény csak június körül indult.

- Az Endurance-vb tapasztalataidat miként tudtad hasznosítani a többi, rövidtávú versenyen?

- Úgy gondolom, az ott szerzett tudás is segített az idei évben, hiszen ott például figyelni kellett a hosszú körökön át tartó egyforma teljesítményre. Ráadásul sok vizespályás tapasztalattal gazdagodtam.

kovacs-balint-h-moto-interju-28220
Idén a cseh bajnokságban is kipróbálta magát Bálint

- A járvány alaposan átírta az elképzeléseket, terveket. Ennek fényében mit tartasz 2020 csúcspontjának, illetve a mélypontjának?

- A szezon egyik csúcspontjának azt tartom, hogy megismerkedtünk a cseh New2Project csapattal, és közösen kezdtünk dolgozni velük. Nagyon sokat fejlődtem például a telemetriában, a motor beállításának megismerésében, valamint nagyon jó embereket ismerhettem meg a személyükben. Eredmény szempontjából az IDM-es hétvége mondható mélypontnak, de egyáltalán nem így tekintek rá vissza. Ugyanis nagyon fontos tapasztalatokkal gazdagodtam, és a végeredményét tudva azt állítom, bizony újra átélném a hétvégét.

kovacs-balint-h-moto-interju-28218
Bálint nyerte a nívós Alpok Adria bajnokság Superbike kategóriáját 2020-ban

- Több bajnokságban is kipróbálhattad magad 2020-ban. Mit gondolsz, mi a rangsor közöttük, és miként értékeled az ott elért eredményeidet?

- Négy bajnokságban is rajthoz álltam, tehát nagyon színes szezon áll mögöttem. Ha rangsorolnom kéne, spanyol, német, Alpok Adria és a cseh bajnoki sorrend születne. Nagyon örülök, hogy év végén kipróbálhattam magamat a spanyol bajnokságban, hiszen így el tudom helyezni jelenlegi formám a nagy versenyzőkkel szemben, és ez sokat segít a további felkészülésben. Úgy gondolom, hogy minden bajnokságban helytálltam, jó pozíciókat valamint, értékes versenykilométereket gyűjtöttem.

kovacs-balint-h-moto-interju-28217
A legerősebb mezőny: ősszel a spanyol bajnokságban

- Mennyire volt könnyű vagy nehéz az átállás az új motorra? Mi a különbség a korábbi Suzuki GSX-R és az új Yamaha R1 között?

- Több év Suzukizás után egy másik gyártó motorjával versenyeztem idén, és muszáj bevallanom, hogy év elején kifejezetten nehéz volt az átállás. Két teljesen különböző karakterű motorról beszélünk, de a szezon végére már teljesen összebarátkoztam a Yamahával. Érdekes kettősség, hogy stílusban a Suzuki áll közelebb hozzám, különösen az agresszivitása miatt, de összességében a Yamaha a jobb motor, legalább is számomra.

kovacs-balint-h-moto-interju-28215
„Ha célunk a világbajnokság, akkor nem lehet más irány 2021-ben, mint Spanyolország...”

- Még ebben a csonka szezonban is rengeteget motorozhattál. Miben sikerült előrelépned, és miben kell még feltétlenül javulnod?

- Amint mondtam, a telemetriával és a beállítások megértésével rengeteget fejlődtem idén, muszáj tovább fejlődnöm, hiszen minél magasabb a szint, annál több múlik a boxutcában végzett munkán. Motorozást tekintve, amin mindenképpen javítanom kell, az a nyers tempó. Azt értem ez alatt, hogy amikor felmegyek egy éppen ismert vagy akár ismeretlen pályára, akkor már az elején közel olyan időt motorozzak, mint ami a hétvégi legjobb köröm lesz. Ez sokat segít majd abban, hogy hamarabb rátaláljunk a helyes beállításokra. Tény, hogy ehhez nagyon sok versenykilométerre van szükség, és minél több időt tölthetek motoron, úgy kerülök közelebb hozzá. Akárhogy is, jelenleg ez az elsődleges feladat, ebben fejlődni.

kovacs-balint-h-moto-interju-28216

- Végül hadd kérdezzem meg: milyen terveid vannak 2021-re?

- Év végén láthattuk, hol is tart a spanyol bajnokság. Egyértelműen úgy gondolom, ha célunk a világbajnokság, akkor nem lehet más irány, mint Spanyolország 2021-ben.