Fiatal versenyzőnk, Kovács Bálint idén két nívós sorozatban is indul, így a a hosszútávú-világbajnokság (EWC) mellett az IDM legfelső géposztályában láthatjuk őt 2023-ban. A H-Moto pilótája első EWC-futamát már teljesítette is, míg az IDM-ben ma délelőtt mutatkozik be a bajorok gyári csapatával, a BCC Alpha Van Zon BMW-vel.

kovacs-balint-idm-nyitofutam
Kovács Bálint és az új BMW M 1000 RR

– Megérkeztem Németországba, ahol a Sachsenringen megkezdődik az IDM 2023-as szezonja – jelentkezett be Bálint a helyszínről. Azt is megosztotta velünk, hogy az első szabadedzés ma 11:45-kor kezdődik, míg a versenyeit vasárnap 10:45-től, valamint 15:25-től láthatjuk.

kovacs-balint-idm-nyitofutam
A hétvégi edzések és versenyek időpontjai

Hála az online közvetítésnek, Magyarországról is követhető a viadal, a vasárnapi futamokat az IDM-Live YouTube-csatornán láthatjátok élőben.

Mit tud Bálint új BMW-je?

Tavaly ősszel láthattuk először az új M 1000 RR-t, melynek továbbfejlesztett változatával versenyez Bálint az IDM-ben. A gyárilag 212 kilós sportmotor számos műszaki csemegét rejt, ilyen például a kovácsolt dugattyús, ShiftCam vezérléssel megspékelt erőforrás, a titánszelepek, és az S 1000 RR alapmodell hagyományos hajtórúdjai helyett beépített Pankl alkatrészek.

Rövid videó Bálint BMW-tesztjéről

Ez volt tehát az alap, amit az IDM-szabályok alapján építettek át a versenyre. – Nagyjából a legjobb stock motorok szintjén áll a versenyre felkészített M 1000 RR – foglalta össze röviden Bálint –, azaz a lényeg megegyezik a királykategóriás BMW-kkel, eltéréseket főként az elektronikában és a felfüggesztésben találunk a WSBK-motorokkal szemben.