Két hét múlva már a MotoGP sztárjai veszik birtokukba a holland pályát, ahol most még a hölgyek rótták a köröket. A mindösszesen két napos versenyhétvége alatt az égiek ismét megkegyelmeztek az EB résztvevőinek. Vasárnap többször is zivatar áztatta a pályát, sőt a verseny közben is szemerkélt, de alapvetően száraz pályán zajlott a küzdelem.

Niki, aki első évét tölti ebben a kategóriában, egész hétvégén stabil teljesítményt nyújtott. Már fél nap motorozás után tudta hozni azt az időt, ami a hatszázasok között az első sorból való indulást jelentette. Ám ahogy mindig, most is együtt futott az ezres és a hatszázas kategória, így az egyetlen magyar induló végül a második sor első rajtkockájából várta a versenyt. Egyedül Nina Prinz tudott jobb időt menni ezres motorjával, aki most is a hétvége leggyorsabbja volt.

A „kisebbik” géposztálynál maradva, egy jó rajtot követően lánykánk végig tartotta pozícióját. A harmadik helyért folyó éles küzdelemben, a táv felénél Niki belátta, hogy kihozta motorjából a maximumot, és utána már csak arra koncentrált, hogy az értékes 13 pontot mindenképp elhozza.

A verseny során így is közel másfél másodpercet javított a köridején.

Versenyzőnk így összegezte a történteket: „Nagyon örülök a negyedik helynek, még akkor is, ha titkon a dobogóról álmodtam, amire a teljesítményemet elnézve meg is volt az esély. A hatodik kör után azonban már láttam, hogy a motorok közti különbségek körről körre összeadódnak, és nincs értelme kockáztatni. Ráadásul a mögöttem jövő versenyzők jócskán lemaradtak (a hetedik helyezett már körhátrányban ért célba), így nyugodtan elkezdhettem spórolni a gumival és a motorral is, hogy a negyedik helyet semmi se veszélyeztesse.

Látva az igyekezetemet a csapat ezen a hétvégén is mindent megtett, azért, hogy a létező legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből (külön köszönet Horváth „Horimoto” Lacinak).”

„A hétvége egyik tanulsága mindenképp az, hogy a szabályok engedte változtatásokat végre kell hajtani a motoron. A Yamaha által gyártott tuning alkatrészek beépítése elengedhetetlen a dobogóhoz, de ezek közel három millió forintba kerülnek. Közben sajnos még az is gondot okoz, hogy az EB-n kívül más versenyekre is eljussak.

Remélem, Magyarországon is felismerik a cégek a lehetőséget, ami egy nemzetközileg is elismert, eredményes női motorversenyzőben rejlik, és találok egy olyan támogatót, aki segít átbillenteni ezen a holtponton a csapatot és anyagilag is mellénk áll, hogy megmutathassuk végre mire is vagyunk képesek valójában.”

Niki ezzel az eredménnyel, az összetettben is feljött a negyedik helyre.

Az utolsó fordulót október 11-12-én rendezik a spanyolországi Albaceteben, ahol még bármi megtörténhet. Addig is kemény edzések várnak még versenyzőnkre, hogy minél jobb formában utazzon a döntő futam helyszínére.

Yamaha City-Cemelog Racing Team

Kapcsolódó anyagok:

Tarolt a Superstock

Alpok-Adria Bajnokság és Nemzetközi Endurance