· 2021. január 10.

Elképesztő hatótávú 125-ös a piacon

Városi maratonfutó

Míg a hobbicélú motoroknál a megjelenés és a teljesítmény dominál, az ingázók többre tartják a csekély fogyasztást és a kedvező fenntartási költségeket. Mindkettőben brillírozik a vonzó 125-ös.
Napjainkban egyre nagyobb az igény a 125-ös motorokra, az egykori rétegmodellek tavaly a nyolcadliteres robogókat szorongatták, már ami az eladási darabszámokat illeti.
{{articleGallery[28528].caption}}
Tudniillik mindössze egy év alatt komoly változás ment végbe a hazai motorpiacon: 2019-ben még a robeszok uralták a 125-ös kategóriát, több mint kétszer annyit vásároltak belőlük, mint a váltós motorokból, de 2020-ban már közel ugyanannyi kelt el váltós/CVT-s 125-ösökből.

KSR Moto GRS 125 – a városi maratonfutó

Ezt a kategóriát, azaz a váltós, 125-ös motorkerékpárok mezőnyét erősíti az egyik legkedvezőbb árú kihívó is, a 978 ezer forintért kínált GRS 125, mely nem véletlenül került fel nettó árral is a forgalmazó honlapjára. Elvégre a hazai törvények szerint a társaságok és vállalkozók visszaigényelhetik az ÁFA-t a céges használatra vásárolt gépek árából.
Vajon mit tud a gyakorlatban az osztrák GRS 125? Részletes bemutató a 7-800 km-es hatótávú (!) csöppségről
A fenti videóból kiderül, hogy a motor egyik legfontosabb erénye a csekély fogyasztás és az ebből fakadó, kiemelkedő hatótáv. Közel 800 kilométeres értéke a legdurvább kalandmotoroknak is becsületére válna, egyben azt jelenti, hogy aki napi 30-40 kilométert ingázik vele, az ráér havonta egyszer (!) megtankolni a gépet.
{{articleGallery[28520].caption}}
Lássuk be, ezzel még a közösségi közlekedés sem versenyezhet, hiszen többe kerül a BKV-bérlet, mint havonta egyszer légteleníteni a 17 literes üzemanyagtartályt.