Spanyolországban készültek az alábbi kémfotók, melyeket az MCN osztott meg az osztrákok legújabb 125-öséről. Noha nem minden részlet látszik, azt már most leszögezhetjük, hogy szinte minden új a legkisebb Duke-on, beleértve a vázat, az erőforrást és például a kerekeket is.

ktm-125-duke-2022-kemfotok
Egymás mellett a korábbi és a legújabb Duke – már elsőre is szembetűnő a különbség. Meglepő, hogy az első féktárcsa immáron a jobbos villaszárhoz rögzített 

A stílus nagyon hasonló, egyből felismerhető, hogy a Duke áll előttünk, vagyis úgy öltöztették új ruhába a Herceget, hogy közben a sziluett alig változott. Jobban megnézve a fékek is újak, nem beszélve a négyütemű, egyhengeres hajtóműről, mely vadonatúj kipufogót kapott. Persze a teljesítménye aligha nő, hiszen továbbra is 11 kW az A1-es kategória felső határa, így inkább a környezetvédelmi előírások vagy a nagyobb rugalmasság miatt módosították a leömlőt és a hozzá kapcsolódó dobot.

Még idén megjelenik az új 125 Duke

Az átdolgozott a lengővilla arról árulkodik, hogy megújult a felfüggesztés is, a vázat körülölelő, módosított idomzat pedig – különösen ebben a színben – az egykori 990 Duke-ot juttatja eszünkbe. Az új formaterv egyik éke a még szebb, LED-es fényszóró és látványos lett az üzemanyagtartály betöltőnyílása is, ami szakasztott úgy fest, mint a 890 Duke-on.

ktm-125-duke-2022-kemfotok
A megjelenés a nagyobb Duke-okat idézi – számos formai elemet kölcsönöztek a jelenlegi és korábbi névrokonokról

A motor megjelenése leghamarabb idén nyáron várható, de az se lenne meglepő, ha az őszi seregszemléken hullana le a lepel az újdonságról.