Titánszelepekkel, átdolgozott szívócsövekkel és 175 lovas, 141 Nm-es forgatónyomatékú V2-essel lép színre a KTM legfürgébb túragépe, a Duke 1290 GT. A 2019-es változat további erénye, hogy módosított, 1301 köbcentis erőforrása még kiegyensúlyozottabb lett az alsó fordulatszám-tartományban, a villámgyors és pontos váltásokért pedig oda-vissza működő gyorsváltó felel.

ktm-1290-super-duke-r-es-gt-19574
A vezetéssegítő elektronika minden eddiginél összetettebb, és immáron Track üzemmód is elérhető, ha valaki nem a Dolomitok, hanem Mugello kanyarjaiban tenné próbára magát

Még hatékonyabbá vált az időjárás-védelem, javult az ergonómia, a 6,5 colos TFT-kijelző pedig egyszerűbben kezelhető, hogy menet közben se okozzon gondot a menüpontok közötti válogatás. A lámpatestek természetesen LED-esek, miként azt megszokhattuk a kategóriában.

ktm-1290-super-duke-r-es-gt-19577
Erősebb és kezesebb lett az egyik legdurvább csupaszmotor, a 1290 Super Duke R

Tovább fejlesztett WP futómű dolgozik a ma leleplezett másik újdonságban, a 1290 Super Duke R-ben, mely 177 lovas csúcsteljesítménnyel, Brembo Monobloc féknyereggel és a gyár saját fejlesztésű menetbiztonsági csomagjával, az MSC-vel lép színre. Ehhez extraként elérhető a Track Pack, amiben egykerekezés-gátló, személyre szabható fojtószelep-vezérlés és az MSR is megtalálható. Utóbbi nagy segítség, ha valaki igazán durva féktávokat venne, ugyanis a segédlet nemes egyszerűséggel megemeli a motor fordulatszámát, ha a V2-es gigászi motorfékje miatt lassítás közben megcsúszna a hátsó kerék, így mindvégig stabil és kontrollálható marad a gép. Ez különösen akkor jelent nagy segítséget, ha intenzív lassítás közben változik az aszfalt minősége, tapadása, és ezért könnyebben kitör a kanyarodásra készülő motor fara.