Ma hivatalosan is bemutatták a régóta várt KTM 390 Duke új változatát, melyen a legszembetűnőbb különbség az elődökkel összevetve a nagyobb, harciasabb idomzat, a LED-es helyzetjelző lámpa és az új hűtővédő rács.

ktm-390-duke-2024
Idén ősszel kerül a boltokba az új 390 Duke

Itt az új KTM 390 Duke

Persze ennél sokkal fontosabb, hogy az erőforrás is új, ezentúl 399 köbcentis LC4c egyhengeres felel a gyorsulásért, és így – a tervezők elmondása szerint – ez lesz a tökéletes teljesítmény/tömeg arányú motorkerékpár az A2-es kategóriában.

ktm-390-duke-2024
Az egyhengeres erőforrás teljesítménye 33 kW-ra, azaz 45 lóerőre nőtt, legnagyobb forgatónyomatéka 39 Nm

Természetesen már az érkező, EURO5+ környezetvédelmi normát is teljesíti az osztrákok újdonsága, emellett szintén fontos újítás a 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, WP APEX Open Cartridge első villa, melynek húzó- és nyomófokozati csillapítása is szerszám nélkül állítható, akárcsak a központi rugóstagé.

ktm-390-duke-2024
Az új 390 165 kilóval mérlegel, de ez csak az üzemanyag nélküli, azaz nem menetkész tömeg

Nagyszerű hír, hogy a nemrég még luxusgépek kiváltságának számító kanyar-ABS is alapáras (!) a kis 390-esen, csakúgy, mint a személyre szabható teljesítményleadás és az 5 colos képátlójú, színes TFT-kijelző. És ha már szóba került a műszeregység: kiemelték a bemutatóban, hogy most először elérhető a modellen a Track üzemmód, mely letisztult kijelzővel, startprogrammal és köridőmérővel (!) segíti a pályázást, hogy a vezetőnek csak a kanyarokra és a féktávokra kelljen figyelnie.

ktm-390-duke-2024
Az ülésmagasság 800 és 820 mm lehet, attól függően, hogy a gyári távtartóval vagy anélkül pattintják a helyére a formás nyerget

Az új, még erősebb és gyorsabb KTM-eket bemutató kampány neve egyébként „Semmi mellébeszélés!”, bár az eredeti, angol szlogenben egy fokkal vulgárisabb kifejezést használnak... Ez valószínűleg arra utal, hogy az osztrák egyhengeresek új nemzedéke nyers erejével, gazdag felszereltségével és gyorsulásával nyűgözi le a motorosokat, azaz önmagáért beszél – nincs szükség arra, hogy hangzatos jelzőkkel „fényezzék” a gépet.