Immáron szinte bárki hozzájuthat a Dakar sorozatban szinte verhetetlen 450-eshez, ugyanis a mattighofeni vezetés úgy döntött, 2014-től megvásárolható lesz a versenyképes alap, ami ha nem is teljes garancia, de jó kiindulópont a sikerhez.

ktm 450 rally
A borsos vételárért 48 millis csúszószár átmérőjű WP teleszkópot és a gyári technikát idéző króm-molibdén-acél vázat kap a vásárló

A 449 köbcentis masina mindössze 140 kilót nyom, felfüggesztései természetesen a WP-től származnak, a kerekeket az Excel szállítja, és az új, keskenyebb első üzemanyagtartály ellenére is 33 liternyi benzint vihet magával a dűnék meghódítására induló versenyző.

Tucatnyi sikeres Dakar szereplés zsinórban: ennél nem kell jobb ajánlólevél...

Ugyan a filigrán 450 Rally ülésmagasságát is csökkentették, így is 96 centi magasra kell felmászni a pilótának, akinek ráadásul vastag pénztárcára is szüksége lesz, mivel a ralimotort csak limitált példányszámban fogják gyártani, így ára is meglehetősen borsos lesz: közel hét és félmillió forintot kell leszurkolni annak, aki narancs színekben akar indulni a következő megmérettetésen.