Mindkét típus a legendás LC4-es erőforrást kapja, tehát egyhengeres, bődületesen erős és kifejezetten takarékos hajtómű dohog a KTM-ekben, s az is nagy szó, hogy ilyen kiemelkedő teljesítmény mellett csak 10 ezrenként kell olajcserére vinni őket.

ktm-690-enduro-es-smc-r-2021-28262
75 lóerő, 73,5 Nm és csak 147 kilós száraztömeg? Igazi nagyágyú az új SMC R

Azért, hogy az egyhengeres szörnyeteg ne rázzon le magáról, dupla kiegyensúlyozótengelyt építettek be, melynek egyik tagja a főtengely előtt, míg másik része a hengerfej mentén dolgozik, így hosszabb túrák végén sem kell zsibbadó karokkal leszállnod a gépről.

Megjelent az új KTM 690 Enduro és SMC R

A PASC (Power Assist Clutch) tengelykapcsolót úgy alakították ki, hogy agresszív visszaváltások esetén se engedje blokkolni a kerekeket, ezzel növelve a kanyarstabilitást, s nem mellesleg a kuplungkar működtetéshez szükséges erő is csökkent.

ktm-690-enduro-es-smc-r-2021-28263
A lábtartón csúszásgátló gumírozás található a tüskék mellett, hogy az utcai motorosbakancsot is stabilan megtartsa a konzol

További újítás a gyorsváltó, mely által javult terhelésváltáskor a hátsó kerék tapadása, és a pilóta is teljes mértékben kézben tarthatja a 808 mm széles, a rezgések elnyelése végett gumiágyba rögzített kormányt, hiszen nem kell kuplungolással foglalkoznia.

ktm-690-enduro-es-smc-r-2021-28265
A friss trendekhez igazodva elektronikus gázmarkolattal szerelték fel a modellt, ezáltal tovább javult a gázreakció

A váz acélcsőből készült, mégpedig változó csőfalvastagsággal, mely remek torziós merevséget biztosít, így még magabiztosabbnak és kezelhetőbbnek érződik a gép. A tökéletes súlypont elérése érdekében a mérnökök a már megannyiszor bizonyított, nyereg alatti (!) tankot építettek be, s a 13,5 liter befogadására képes üzemanyagtartály a segédváz teherhordó részét képezi, ezzel is növelve a merevséget.

ktm-690-enduro-es-smc-r-2021-28261
Ausztriában rendkívül népszerű mindkét modell: a 690 SMC R stabilan a legnépszerűbb tíz új motor között volt 2020-ban

Miként megszokhattuk, KTM és a WP közös fejlesztésében készült, fordított teleszkópszárak simítják ki az úthibákat, melyek természetesen minden paraméterükben állíthatóak és masszív befogók rögzítik őket, míg hátul WP XPLOR rugóstag kapcsolódik a lengővillához.

ktm-690-enduro-es-smc-r-2021-28264
Természetesen minden paraméterében állítható WP felfüggesztés került a modellekbe

A maximális tapadás és a csekély össztömeg érdekében a 17-es felnikre Bridgestone S21-es papucsokat húztak az SMC R-en, és elöl Brembo 4.32 féknyereg lassítja a szupermotót, míg terepes testvérén hagyományos, kétdugattyús féknyerget találunk.