· Képek: ktm · 2017. november 7. 20

KTM 790 Duke és Adventure R

Itt az új nemzedék!

A tavaly prototípusként leleplezett 790 végre szériaérett formában látható, sőt vele együtt megjelent az új enduró, a 790 Adventure is.
A nemes egyszerűséggel csak „szikének” becézett újdonság kapcsán nem túloztak az osztrák mérnökök, valóban forradalmi kétkerekűvel rukkoltak elő. A csupán 169 kilós saját tömegű kéthengeres teljesítménye 105 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 86 Nm - ennyit nyertek ki az egy híján nyolcszáz köbcentis erőforrásból.
{{articleGallery[16372].caption}}
A felfüggesztést - természetesen - a WP szállítja, míg a 300-as első tárcsákat, illetve a féknyergeket a Brembo készíti. Talán nem meglepő, hogy a nyergek munkáját kanyar-ABS felügyeli, az viszont igazi szenzáció, hogy a segédlet működése teljesen személyre szabható - van pálya üzemmód, állítható az érzékenység, sőt ki is kapcsolhatja a vezető. A hab a tortán a kifinomult gyorsváltó, valamint a színes TFT-kijelző.
{{articleGallery[16371].caption}}
- A nagyközösség lelkesen várta az új, könnyű, kompakt középkategóriás endurót, amely több egyszerű terepmotornál: kategóriákon átívelő tehetség.
{{articleGallery[16381].caption}}
Ebben is az új, kéthengeres, 799 köbcentis LC8c hajtómű dolgozik, s küldetése egyértelmű: valódi kalandmotorként igazi átmenetet nyújtani a hardcore endurók és a kétszer nagyobb hengerűrtartalmú gépek között - nyilatkozták a KTM képviselői az új Adventure prototípus kapcsán.