A nemes egyszerűséggel csak „szikének” becézett újdonság kapcsán nem túloztak az osztrák mérnökök, valóban forradalmi kétkerekűvel rukkoltak elő. A csupán 169 kilós saját tömegű kéthengeres teljesítménye 105 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 86 Nm - ennyit nyertek ki az egy híján nyolcszáz köbcentis erőforrásból.

ktm-790-duke-adventure-16372
KTM 790 Duke

A felfüggesztést - természetesen - a WP szállítja, míg a 300-as első tárcsákat, illetve a féknyergeket a Brembo készíti. Talán nem meglepő, hogy a nyergek munkáját kanyar-ABS felügyeli, az viszont igazi szenzáció, hogy a segédlet működése teljesen személyre szabható - van pálya üzemmód, állítható az érzékenység, sőt ki is kapcsolhatja a vezető. A hab a tortán a kifinomult gyorsváltó, valamint a színes TFT-kijelző.

ktm-790-duke-adventure-16371
Nem hagynak kétséget felőle, hogy a 790 Duke a márka egyik legsportosabb gépe lesz

- A nagyközösség lelkesen várta az új, könnyű, kompakt középkategóriás endurót, amely több egyszerű terepmotornál: kategóriákon átívelő tehetség.

ktm-790-duke-adventure-16381
KTM 790 Adventure R

Ebben is az új, kéthengeres, 799 köbcentis LC8c hajtómű dolgozik, s küldetése egyértelmű: valódi kalandmotorként igazi átmenetet nyújtani a hardcore endurók és a kétszer nagyobb hengerűrtartalmú gépek között - nyilatkozták a KTM képviselői az új Adventure prototípus kapcsán.