Néhány nappal ezelőtt kapták lencsevégre a szemmel láthatóan gyártásra kész, szériaérett 790 Duke R-t. Első ránézésre szinte semmi különös nem látszik rajta, szakasztott úgy néz ki, mint a 2018 telén leleplezett névrokon, ám jobban szemügyre véve feltűnnek az apró módosítások.

ktm-790-duke-e-kemfotok-18800
Még kifinomultabb fékrendszer és futómű, no meg izmosabb erőforrás jellemzi az új 790-est

A spanyol J.Juan féknyereg helyett Brembo Monobloc nyergek szorítják az első tárcsákat, melyeket a márka hagyományainak megfelelően narancssárga színben pompázó kerekekre rögzítettek. Természetesen új az első villa és a központi rugóstag is, mindkettőt a WP szállítja, és a hírek szerint minden paraméterében állítható felfüggesztés kerül a következő Duke R alá. Az erőforrást illetően egyelőre csak találgatások láttak napvilágot, a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy az R változat némileg izmosabb lesz - 105-110 lovas csúcsteljesítménnyel -, s a 799 sorkettes újabb beállítási lehetőségeket kap, hogy minél jobban idomuljon vezetőjéhez.