A túlsúlyos, 19-es első keréken futó túraendurók az utóbbi években teljesen kiszorították a piacról a valódi terepgépeket, azonban a válság után felpörgő motorpiacon úgy tűnik, hogy a vásárlók új generációja igenis szívesen venne karcsú, vérbeli endurókat. Az európai és távol-keleti mérnökök nem is tétlenkedtek, sorra elkészítették saját átiratukat a már ismert, vagy külön az új modellhez kifejlesztett műszaki alapokra.

ktm-800-adventure-9736
Karcsú, mint egy 690-es, de annál sokkal nyomatékosabb az érkező Adventure

Mind közül talán az MCN által leleplezett KTM-et várják leginkább a rajongók, elvégre a mattighofeni csapat új területre merészkedett: a hagyományokkal szakítva nem egyhengeres vagy V2-es, hanem egy közel 800 köbcentis, soros, kéthengeres konstrukcióval lepte meg a nagyközönséget. A korábbi kémfotók tanúsága szerint a Duke család is megkapja az erőforrást, s a napokban felbukkant képek alapján biztosra vehetjük, hogy az Adventure család is újabb taggal bővül. Ezzel az általunk is tesztelt 1050, a 1190 és 1290 mellett egy még könnyebb és kedvezőbb árú enduró érkezhet, ráadásul az ázsiai lapok már arról pletykálnak, hogy nem ez lesz az egyetlen meglepetés az idei motorkiállításokon - állítólag egy ultrakarcsú, 150 kiló alatti saját tömegű, 390-es kivitel lapul az osztrákok tarsolyában...