· 2020. október 7. 8

Bemutatták a KTM 890 Adventure R-t és Rallyt

Kalandra fel!

Profi felfüggesztés, méregdrága kipufogórendszer, Rally-üzemmód és spéci versenyülés – ezek a 890 R Rally legfontosabb jellemzői, de az sem mellékes, hogy az erőforrást is átdolgozták leleplezés előtt.
Meglepetésre már október elején bemutatták a KTM két újdonságát, a tegnap este megjelent KTM 890 Adventure R-t és Rallyt. A „sima” R-ben átdolgozott, Euro 5-ös kéthengeres dohog kereken 100 Nm-es forgatónyomatékkal és 105 lovas teljesítménnyel, ami továbbfejlesztett gyorsváltón és megerősített tengelykapcsolón keresztül jut el a hátsó kerékre.
{{articleGallery[27158].caption}}
Faragtak pár dekát a váz tömegéből, amit főként azzal értek el, hogy könnyűfém alkatrészeket használtak az új váznyak kialakításánál, illetve fontos részlet, hogy még kifinomultabbá vált az ABS és a kipörgésgátló működése. Emellett hatékonyabb lett az első és hátsó fékrendszer is, és szélesebb tartományban állítható a WP felfüggesztés rugózása, illetve csillapítása.
{{articleGallery[27161].caption}}
Míg a 890 R szabadon megvásárolható modell, a Rally kivitel korlátozott darabszámban készül: 200-at értékesítenek az USA-ban és további 500-at a világ többi részén.
{{articleGallery[27156].caption}}
Ez szintén átdolgozott erőforrást kapott, ám lényeges különbség a 890 R-rel szemben, hogy WP XPLOR Pro futómű és a gyárinál 35%-kal (!) könnyebb Akrapovič kipufogórendszer díszíti, 910 mm-es nyeregmagassággal dicsekedhet, valamint spéci versenyülést kapott, ami szinte teljesen sík, hogy ne gátolja a pilótát a mozgásban.
{{articleGallery[27157].caption}}
A Rally-üzemmód, a minden eddiginél pontosabb gyorsváltó, az egyedi kerékszett és a különleges fényezés már tényleg csak hab a tortán – igazán csábító lett az új, limitált kiadású 890-es.