Megjelent a 115 lovas és 92 Nm-es csúcsnyomatékú KTM 890 DUKE GP, melyben – a hagyományoknak megfelelően – az osztrák gyártó felfüggesztését találjuk: elöl-hátul WP APEX rugózóelemeken fut az újdonság. Már első ránézésre is feltűnő, hogy ez nem a hagyományos Duke, erre utal a formás utasülés-borítás, no meg a látványos, narancssárga felni is.

ktm-890-duke-gp
KTM 890 Duke GP

A kategória egyik legkönnyebb modelljeként beharangozott GP kezességéért – a kiváló futómű mellett – dőlésérzékeny MTC és ABS felel, melyhez az adatokat hattengelyes helyzetérzékelő (IMU) szolgáltatja. Érdekesség, hogy a blokkolásgátló használható szupermotó módban is, ha valaki pályán vagy akár közúton motorozva szeretné keresztbe csúsztatni a gép hátulját a durvább féktávokon. A modell gyártása máris megkezdődött, és az első példányok márciusban érkeznek a kereskedésekbe.