Nem tömegtermék, hanem minőségi, egyben a literes nakedek árszintjén kínált modell az új KTM 890 Duke R, melyet alaposan megismerhetünk ma délután. Már a puszta műszaki adatai is csábítóak, elvégre kifejezetten jól hangzik a 166 kilós száraztömeg és a 121 lovas csúcsteljesítmény - igazán kár, hogy ilyen parádés számok mellett a menetkész tömeg nem szerepel a KTM honlapján.

ktm-890-duke-r-25029
121 lovas teljesítmény, mindössze 166 kilós száraztömeg és kanyar-ABS-szel, valamint Supermoto-móddal megspékelt Brembo fékrendszer - ígéretes gép, annyi szent...

A „legsportosabb középméretű csupaszmotor”, így harangozták be a 890 R-t, melyben sorkettes, 890 köbcentis sorkettes dohog, legnagyobb forgatónyomatéka 99 Nm, az erő pedig PASC™ nyomatékhatárolós tengelykapcsolón (csúszókuplung) jut el a hátsó kerékre. Narancssárgára fényezett, króm-molibdén-acél vázához WP APEX 43 első villa és APEX központi rugóstag kapcsolódik, és rugóútja is milliméterre ugyanannyi, mint a bő egymillió forinttal kevesebbet kóstáló 790 Duke-nak.

ktm-890-duke-r-25030
Egy enduró is megirigyelné: csaknem 21 centis (!) szabad hasmagassággal büszkélkedhet a 890 Duke R - sok kalandmotornak csúfolt modell elbújhat mellette... Igaz, ettől az ülésmagasság sem csekély, közel 84 centiméter

A modell ára 4,2 millió forint, ami nem kevés, de az is igaz, hogy nagyítóval kell keresni az ilyen tömeg/teljesítmény arányú gépeket a literesnél kisebb motorok mezőnyében. Kíváncsian várjuk, hogy mi derül ki a KTM idei újdonságáról a hamarosan kezdődő bemutatón - tartsatok velünk!

A KTM 890 Duke R bemutatója