Mivel 2020-as modellről van szó, várható volt, hogy nem lesz mélyreható fejlesztés, hiszen friss, naprakész jelenleg is az osztrákok sorkettese.

ktm-890-duke-r-2022-bemutato
KTM 890 Duke R (2022)

Ennek megfelelően változatlanok a műszaki paraméterek, azaz továbbra is 121 lóerős és 99 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú erőforrás dohog a karcsú, narancssárga vázban, és ismerős elem a WP APEX felfüggesztés, valamint a Brembo Stylema nyergekre épülő fékrendszer is.

ktm-890-duke-r-2022-bemutato
Csupaszmotor ide vagy oda, a WP és Brembo alkatrészek egy pályamotoron is megállnák a helyüket

Az újdonság, hogy ezentúl a 1290-es nagy testvértől, illetve a KTM RC16 GP-től örökölt, kék, úgynevezett Atlantic Blue fényezéssel is elérhető a modell, ami a tervezők elmondása szerint még jobban kihangsúlyozza a Duke R versenykész mivoltát.

ktm-890-duke-r-2022-bemutato
Letisztult, sallangmentes konstrukció, miként azt egy „R-es” motortól elvárjuk 

A 890 R tehát a jól ismert műszaki alapokkal, de új színben kezdi meg a 2022-es szezont, mi több, az első példányok már februárban megérkeznek a kereskedésekbe. Ezzel szemben a 890 GP-re még kicsit várnunk kell – annak a leleplezése február 22-én zajlik majd.