Tegnap este lehullt a lepel az új KTM 890 SMT-ről, mely természetesen a márka jól ismert kéthengerese köré épült.

ktm-890-smt-2023-leleplezes

Megtudhattuk, hogy a 889 köbcentis egység kereken 100 Nm-es forgatónyomatékkal és 105 lovas csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, és az is kiderült a bemutatón, hogy visszafogott méretű, 120/180-as első és hátsó abroncsokon fut az újdonság.

ktm-890-smt-2023-leleplezes
Hála a kimondottan nagy, 15,8 literes üzemanyagtartálynak, az elméleti hatótáv meghaladja a 300 kilométert

A mérnökök elmondása szerint a WP APEX felfüggesztés egyaránt tökéletes kedélyes túrázáshoz, szerpentinezéshez és pályanapokhoz, csakúgy, mint a továbbfejlesztett váz, illetve az SMT rendkívül könnyű, s ebből kifolyólag csekély pörgettyűs hatású kerekei.

ktm-890-smt-2023-leleplezes

Nem lehet panasz az elektronikai felszereltségre sem, hiszen a megszokott segédletek mellett a dőlésérzékelős kipörgés- és blokkolásgátló is alapáras, sőt az ABS Supermoto-módban is használható, azaz bármikor kikapcsolhatja a vezető a blokkolásgátlót a hátsó keréken.

ktm-890-smt-2023-leleplezes
Az új SMT száraztömege 194 kilogramm, míg teletankolva 210 kilóig lendül ki a mérleg nyelve a KTM alatt

Továbbá alapáras az ötcolos képátlójú, színes TFT-műszeregység, a Michelin PowerGP abroncs, a sebességtartó automatika (tempomat), sőt a kifinomult Quickshifter+ is (gyorsváltó). Ennek dacára a motor ára sem túlzó: a hírek szerint 14-15 ezer euró közötti összegbe kerül majd az újdonság, mely április végétől már megrendelhető a KTM kereskedéseiben.