Jóllehet, ezúttal kissé túlzó a 990-es elnevezés, mert – a 1290-nel ellentétben – most felfelé „kerekítettek” a marketingesek, hogy az újdonság minél inkább emlékeztessen a kétezres évek ikonjára, mely szintén ugyanezt a nevet viselte.

Megjelent az új KTM 990 Duke

Természtesen a korábbi 890-es sorkettes volt az alap, amit 947 köbcentire bővítettek az osztrák mérnökök, majd olyan erőt, dinamizmust sugárzó formatervet vetettek papírra, hogy a dizájnerek egyenesen egy „robbanást megörökítő pillanatképnek” nevezték a hatást, annyira magával ragadó a 990-es sziluettje.

ktm-990-duke-2024-bemutato
A Sniper, azaz a Mesterlövész nevet kapta a 990 a KTM-nél

Az erőforrás teljesítménye 123 lóerő 9500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, ugyanakkor – és ezt nem győzték hangsúlyozni a bemutatón – részterhelésen kezesbárányként viselkedik az Euro 5+ minősítésű és száz kilométerenként mindössze 4,7 liter benzint fogyasztó kéthengeres. Talán mondanunk sem kell, hogy vásárláskor a kategóriában alapelvárásnak számító színes TFT-kijelzőért és a többféle üzemmódért sem kell fizetni, ugyanakkor nem mindegyik teljesítményleadási módot élvezheti a pilóta korlátlan ideig.

ktm-990-duke-2024-bemutato

A KTM más modelljeihez hasonlóan ugyanis a 990 Duke is „Demo Mode-dal” érkezik, tehát az első 1500 kilométeren a vezető használhatja a teljes elektronikai csomagot, ám utána maga döntheti el, hogy az egyes segédletek közül melyiket szeretné megtartani – egyszersmind fizetni érte –, és mi az, amiről le tud mondani a továbbiakban. Ilyen lehet például a köridőmérővel és telemetriai adatokkal kecsegtető Track üzemmód, ami aligha hasznos annak, aki kizárólag közúton motorozik a Duke-kal.

ktm-990-duke-2024-bemutato

Akárcsak a hercegi család korábbi tagjaiban, itt is WP felfüggesztés  nyeli el az úthibákat, ám fontos különbség, hogy az Apex Monotube központi rugóstag immáron gravitációs öntéssel készült, alumínium lengővillához kapcsolódik, amivel önmagában 1,5 kg-ot faragtak le a motor tömegéből. A 890 Duke R-rel összevetve nem csak erősebb lett a modell, az üléshelyzete is jelentősen változott: kevésbé lejt a nyereg, az ülésmagasság pedig 834-ről 825 mm-re csökkent.

ktm-990-duke-2024-bemutato

A vadonatúj 990 Duke várhatóan februártól lesz elérhető Electronic Orange és Black Metallic, azaz narancs és metálfekete fényezéssel.