Az osztrák gyártó bemutatta az új 990 RC R-t, mely 947 köbcentis, soros, kéthengeres, 130 lóerős hajtómű köré épült.

Felárért Track üzemmód és hasznos telemetriai adatokat gyűjtő rendszer is elérhető a motorhoz, sőt készül belőle egy kifejezetten pályázásra tervezett Track modellváltozat is. Sajnos Pedrosa elképesztő tehetsége és tudása felárért sem megvásárolható...

A 103 Nm-es csúcsnyomatékú kéthengeres különlegessége, hogy feltűnően könnyű, „mindössze 57 kg, így a kategória egyik legkönnyebb egysége” – jellemezték a tervezők az erőforrást.  Vadonatúj fejlesztésű acélcső-váz öleli körbe a kéthengerest, amelyhez csavarozott alumínium segédváz kapcsolódik, míg a felfüggesztés természetesen ezúttal is a WP-től érkezett.

Műtárgynak is beillene az új, Brembo HyperPure nyereg és a WP Apex felfüggesztés

Szintén nem meglepő, hogy a Brembo HyperPure nyergeire bízták a lassítást, az viszont érdekesség, hogy négyféle ABS-üzemmódot állíthat be a vezető (Street, Sport, Supermoto és Supermoto+) a pillanatnyi felhasználásnak és a vezető igényeinek megfelelően.

Elsőre nem tűnik szenzációs értéknek a 195 kg-os tömeg egy 947 köbcentis, pályacélú motornál, különösen, hogy a hasonló csúcsteljesítményű, de kedvezőbb árú 900-asok szintén 190-195 kilós tömeggel mérlegelnek 

Elérhető lesz belőle egy tisztán pályázásra átalakított változat is 990 RC R Track néven, amit februártól lehet megvásárolni. Mi több, a KTM úgy tervezi, hogy a népszerűsítés hagyományos útját választja, és ezért jövőre elindít egy márkakupát is az RC R-tulajdonosoknak, hogy a gép igazi vadászterületén, a pályán bizonyíthasson a jövőben.

Hatalmas, csaknem 9 colos átmérőjű műszeregységet kapott az RC R

Műszaki adatok – KTM RC R 990

  • Erőforrás: LC8c soros kéthengeres, 947 cm³, Euro 5+
  • Teljesítmény/forgatónyomaték: 130 LE/103 Nm
  • Erőforrás száraztömege: 57 kg
  • Váz: új acélcső-váz csavarozott alumínium segédvázzal
  • Futómű: minden paraméterében állítható WP Apex
  • Fékek: elöl 320 mm dupla tárcsa, négydugattyús, radiálisan rögzített „HyperPure” nyergek, hátul egytárcsás fékrendszer hagyományos rögzítésű nyereggel
  • ABS-üzemmódok: Street, Sport, Supermoto+, Supermoto
  • Elektronika: 8,8 colos, színes, TFT
  • Adatrögzítés (feláras): a fontosabb adatok – dőlésszög, gázállás stb. – valós idejű rögzítése
  • Üzemanyagtartály térfogata: 16 liter
  • Ülésmagasság: 845 mm
  • Tömeg: 195 kg