Az osztrák gyártó bemutatta az új 990 RC R-t, mely 947 köbcentis, soros, kéthengeres, 130 lóerős hajtómű köré épült.
A 103 Nm-es csúcsnyomatékú kéthengeres különlegessége, hogy feltűnően könnyű, „mindössze 57 kg, így a kategória egyik legkönnyebb egysége” – jellemezték a tervezők az erőforrást. Vadonatúj fejlesztésű acélcső-váz öleli körbe a kéthengerest, amelyhez csavarozott alumínium segédváz kapcsolódik, míg a felfüggesztés természetesen ezúttal is a WP-től érkezett.
Szintén nem meglepő, hogy a Brembo HyperPure nyergeire bízták a lassítást, az viszont érdekesség, hogy négyféle ABS-üzemmódot állíthat be a vezető (Street, Sport, Supermoto és Supermoto+) a pillanatnyi felhasználásnak és a vezető igényeinek megfelelően.
Elérhető lesz belőle egy tisztán pályázásra átalakított változat is 990 RC R Track néven, amit februártól lehet megvásárolni. Mi több, a KTM úgy tervezi, hogy a népszerűsítés hagyományos útját választja, és ezért jövőre elindít egy márkakupát is az RC R-tulajdonosoknak, hogy a gép igazi vadászterületén, a pályán bizonyíthasson a jövőben.
Műszaki adatok – KTM RC R 990
- Erőforrás: LC8c soros kéthengeres, 947 cm³, Euro 5+
- Teljesítmény/forgatónyomaték: 130 LE/103 Nm
- Erőforrás száraztömege: 57 kg
- Váz: új acélcső-váz csavarozott alumínium segédvázzal
- Futómű: minden paraméterében állítható WP Apex
- Fékek: elöl 320 mm dupla tárcsa, négydugattyús, radiálisan rögzített „HyperPure” nyergek, hátul egytárcsás fékrendszer hagyományos rögzítésű nyereggel
- ABS-üzemmódok: Street, Sport, Supermoto+, Supermoto
- Elektronika: 8,8 colos, színes, TFT
- Adatrögzítés (feláras): a fontosabb adatok – dőlésszög, gázállás stb. – valós idejű rögzítése
- Üzemanyagtartály térfogata: 16 liter
- Ülésmagasság: 845 mm
- Tömeg: 195 kg