· 2011. július 14. 50

Csendes pusztító

A 2011-es EICMA seregszemlén már láthattuk a modell prototípus verzióját, bár akkor a szériaváltozatról még nem esett szó az osztrák cégnél.
A zárt pályán kívül használt terepmotoroknál sok esetben jelent problémát, hogy a szabályosan közlekedő gépek is komoly természetkárosítást okoznak, hiszen a zajterhelés ugyanúgy pusztító lehet, mint a benzinüzemű motorok által kibocsájtott égéstermék.
KTM Freeride
Megoldást jelenthet a problémára az elektromos hajtású terepmotorok használata, ilyen "nulla-emissziós" gép lesz a jövőre már megvásárolható KTM Freeride is. Ha hihetünk a pletykáknak, akkor a motor hárommillió forint alatti áron lesz elérhető, ami elsőre soknak tűnhet, ám a drága elektromos hajtásláncot, és a narancs márkától megszokott profi futóműalkatrészeket látva azt kell mondjuk, hogy reális a képzeletbeli árcédulán szereplő összeg.
KTM Freeride
A kiszivárgott hírek szerint a Freeride tömege a 125-ös és a negyedliteres terepmotorok közé tehető, miközben már elindulástól rendelkezésünkre áll majd a lítium-ion akkumulátorok táplálta villanymotor 44 Nm-es nyomatéka.
KTM Freeride
Már csak az a kérdés, hogy milyen mp3 lejátszót, és persze milyen zenét válasszunk az erdei motorozáshoz, hiszen a megszokott négyütemű dörmögést hiába is várnánk a Freeride nyergében...