Végre leleplezték a KTM mindössze százdarabos mennyiségben készülő pályamotorját, a 890 sorkettesére épülő RC 8C-t.

ktm-rc-8c-bemutato
Igazi ínyencség, igaz, a kedvezőbb árú változat is majdnem 12 milliót kóstál

140 kilós pályagép a KTM-től – ez az RC 8C

Noha ezt nem a Moto2-ben használt, háromhengeres Triumph erőforrás mozgatja, a kéthengeres hajtómű is bőven elég a köridők lefaragásához, hiszen a 128 lóerőre felpaprikázott blokknak mindössze 140 kilót, no meg a pilóta súlyát kell cipelnie.

ktm-rc-8c-bemutato

A teljesítménynövekedés és a 101 Nm-es csúcsnyomaték jórészt a titán Akrapovič kipufogó érdeme, míg a szenzációsan alacsony tömeget a 25CrMo4 acélcsőből készült, egyedi váz bevetésével, no meg a széleskörűen alkalmazott könnyűfém alkatrészekkel érték el.

ktm-rc-8c-bemutato

A rugózatlan tömeg is jelentősen csökkent, hála a Dymag felniknek, melyek a versenysportból származó Brembo tárcsákat viselnek, és persze a Stylema nyergek is etalonnak számítanak a kategóriában.

ktm-rc-8c-bemutato

Mindezt bő 11 millió forintért mérik, ám aki szeretne – ennél is jobban – kitűnni, megcélozhatja a tartalék Dymag felnikkel, féktárcsákkal stb. megspékelt változatot, amit ráadásul Jerezben vehet át, ahol Pedrosa és Kallio várja a leendő vevőket.

ktm-rc-8c-bemutato

Ha valaki az utóbbi csomagot választja, kap egy „szerelőgárdát” is a pénzéért, ugyanis a WP szakemberei ott helyben személyre szabják a frissen vásárolt RC 8C felfüggesztését.