A tavaly megjelent KTM RC 8C szinte új kategóriát teremtett a bárki által megvásárolható motorok között, ám a most megjelent, második változat még elődjén is túltesz: áramvonalasabb, könnyebb, teljesítményét pedig a sokat látott pályázók sem keveslik majd.

ktm-rc8-c-2023-bemutato
RCS19 Corsa Corta főfékhenger és Brembo Stylema nyereg felel a motor lassításáért

Megjelent az új KTM RC 8C

Az utóbbi esztendőben átdolgozták az erőforrást, a beépített titánalkatrészeknek és az új Akrapovič kipufogórendszernek köszönhetően 135 lóerőre nőtt a csúcsteljesítmény, míg a legnagyobb forgatónyomaték immáron 98 Nm. Akárcsak a gyári versenymotorokon, itt is személyre szabható a teljesítményleadás, a gázreakció, valamint a motorfék mértéke, és szintén a gép könnyed megzabolázását segíti a –  króm-molibdén vázhoz csatlakozó –  WP APEX PRO felfüggesztés.

ktm-rc8-c-2023-bemutato
A gyorsváltó fordított kiosztású, miként azt a pályagépeken megszokhattuk

Az RC 8C vásárlói ráadásul részt vehetnek egy exkluzív pályanapon is, amire április 26-án, Valenciában kerül sor. Itt korábbi Grand Prix-versenyzők tartanak oktatást, valamint a KTM és a WP Suspension legjobb szakemberei segítenek tökéletesen behangolni a gépet, hogy a tulajdonos minél jobb köridőt érhessen el a 14 kanyart felsorakoztató pályán.

ktm-rc8-c-2023-bemutato
A KTM RC16-ról ismerős kapcsolókat találunk a motoron, melynek műszeregysége GPS-alapú köridőmérővel kiegészített

Az előző szériát szó szerint percek alatt elkapkodták (!) és ebből is csak 200 darab készül, szóval aki nem szeretne lemaradni róla, annak érdemes mielőbb lefoglalni sajátját a KTM-jét a cég honlapján, ahol holnap délutántól lehet megkaparintani az osztrákok új sorkettesét.