Uralja a géposztályt! – ezzel a mottóval jelentette be a KTM, hogy megújult a 690 SMC R, mely elődeihez hasonlóan a Ready to Race szellemiségében született. Az LC4 család legújabb sarja 693 köbcentis, csúcsteljesítménye 79 lóerő, és a 73 Nm-es forgatónyomaték is arról árulkodik, hogy nehéz lesz a földön tartani az SMC R 17-es első kerekét.

ktm-smc-r-es-enduro-r-bemutato
A csaknem 24 centis szabad hasmagasságú, új SMC R menetkész tömege 162 kg

A gyártó jó ideje a kategória etalonjaként emlegeti a modellt, és hogy érdemes legyen a címre, az új SMC R továbbfejlesztett futóművel, új, 4,2 colos, színes TFT-kijelzővel és minden eddiginél pörgősebb egyhengeressel érkezik. Alapáras a kanyar-ABS és a dőlésérzékeny kipörgésgátló, a blokkolásgátló érzékenysége pedig a felhasználási módhoz – közút/pálya – igazodik, és miként megszokhattuk az új motorokon, a műszeregység okostelefonnal is társítható.

ktm-smc-r-es-enduro-r-bemutato
KTM 690 SMC R és Enduro R

A 2026-os SMC R újításait egyébként a 690 Enduro R is megkapja, és a modellek várhatóan idén ősztől lesznek elérhetőek a kereskedésekben.