Az egykor népszerű S.o.S (Sound of Singles) kategória reneszánszát éli, ami érthető is, hiszen a gyártók egyre erősebb és pörgősebb egyhengeres, négyütemű blokkjai kitűnő alapot adnak a könnyű és sportos pályamotoroknak. Jellemzően 250-es illetve 450-es krosszmotorok erőforrásait használják ilyen célra, ám a milánói motoros seregszemlén bemutatkozott 690-es Duke blokkja sokkal jobb megoldás a pályanapokra Mototech tervezői szerint.

mototech duke

A számok őket igazolják, ugyanis az idomos változat - mely kialakításánál elsősorban az osztrákok RC8 modelljét vették alapul - mindössze 141 kilót nyom a mérlegen, vagyis az átlagos pályagépektől közel fél mázsával könnyebb szerkezet. Természetesen a beavatkozás után a blokk sem maradt érintetlen: az egyébként sem gyenge erőforrás teljesítményét kereken 80 lóerőre tornázták fel, így a gép egy zsoké alkatú pilótával a nyergében nagyjából 2,5kg/LE értékkel áll rajthoz, ami alig marad el a szupersport motorok hasonló értékétől, viszont a Mototech által épített Duke kanyartulajdonságai - az ötven kilogramm súlyelőny miatt - várhatóan sokkal kedvezőbbek.

mototech duke
A sok jónak természetesen borsos ára van: aki egy ilyen könnyű és kezes pályagépre vágyik, annak a motor vételárán felül kereken 4800 eurót kell leszurkolni, hogy utcai KTM-jéből igazi fenevadat faragjanak a Mototech-nél