Oscherslebenben, az Endurance világbajnokság betétfutamaként rendezték a KTM-es juniorok német bajnokságának hatodik és hetedik versenyét, amelyre a 14 éves kecskeméti fiatalember az összetett pontverseny harmadik helyezettjeként érkezett. Az első helyezettől mért tizenöt pontos hátrány egyáltalán nem tűnt behozhatatlannak, az utolsó három versenyre kitűzött cél így az volt, ha lehet, mindig tartsa maga mögött a pontversenyben előtte állókat. Már az érkezés is optimizmusra okot adó volt, hiszen ezúttal nem hosszas szereléssel, csupán a „szokásos” blokkcserével kezdődött a versenyhétvége, amelynek sűrű programja miatt a finomhangolásokra már túl sok idő nem is jutott. Így a kvalifikáció is az utóbbi időben megszokott módon, a 10. helyen ért véget Máté számára, ami azért kissé aggasztó volt, mivel a pole pozíciót az éppen megelőzni kívánt Jähnig szerezte meg. Márpedig a 15 éves német fiatalember - a mezőny többi tagjához hasonlóan - nagyon jó motoros, és neki az oscherslebeni kör is hazai pályának számít.

laczko-mate-az-adac-junior-futamon-10029
Máté a csapatfőnök, Mohai Jánossal

Bonyolította a helyzetet, hogy a német bajnokság fiataljai ezúttal is egy mezőnyt alkottak a holland-belga bajnokság versenyzőivel, s mivel az ő motorjaik erősebbek, ez az eredményre most is hatással volt. Az első futam nyolc élen végzett versenyzője közül csak ketten voltak ADAC-osok: Jähnig a 3., Laczkó Máté az 5. helyen, azaz saját futamukban az első és a második helyet szerezték meg, ami egyben azt is jelentette, hogy nem csökkent, hanem nőtt a távolság a pontversenyben élen álló Jähnig és a második helyre feljött Máté között. Kevesen fogadtak volna akkor arra, hogy a húszpontos hátrányból ötpontos előny lesz a második futam leintésekor...

Hittünk benne, hogy sikerül...

- Az első futam viszonylag izgalommentes volt, már a rajtnál két helyet javítottam, és a második körtől már csak a hollandokkal, belgákkal kellett vívnom – számolt be a versenyről Laczkó Máté. - Mivel arra nem volt esélyem, hogy beérjem Jähnigot, két holland volt előttem is, mögöttem is, arra koncentráltam, hogy saját ellenfeleim, a németek ne érjenek utol.

Így telt hát az első verseny, de a második futam már izgalmasabbra sikeredett, mégpedig a kaotikus időjárás miatt. A pálya egyik részén sütött a nap, a másikon esett az eső, és olykor orkán erejű szélbe értünk bele, ami egy kicsit összekuszálta a mezőnyt, hárman el is szálltak. Csak a depóban, a célbaérés után tudtam meg, hogy köztük volt Jan is. Én ugyanis folyamatosan arra figyeltem, nehogy elcsússzak a vizes szakaszon és, hogy Marco (Fetz) meg ne előzzön. Emiatt nem is láttam, hogy a táblán közölték, én vezetek… Hihetetlenül boldog voltam, amikor láttam az ujjongó csapatot, és megtudtam, hogy első vagyok!

laczko-mate-az-adac-junior-futamon-10028
Csak a depóban tudtam meg, hogy nyertem! - nyilatkozta Máté a kaotikus futam után

Ellentétben az Red Bull Ringgel, ezúttal a dobogó csúcsát is elfoglalhatta a dobogón az ADAC Junior Cup győztese, és a magyar himnusz is felcsendülhetett, igaz, csak az első strófa felének taktusai, de, mint már utaltunk rá, sűrű volt a program. Ráadásul mostantól, ha lehet, Máté számára még sűrűbb is lesz, hockenheimi záró futamig biztosan.

- Óriási lehetőség nyílt meg előttünk a végső győzelemre. Ha az utolsó versenyen úgy ér célba előttem Jan, hogy csak négy ponttal szerez többet, már én vagyok a bajnok. Ezen túlmenően, ha csak két pontot szerzek, a második hely már akkor is megvan, és ez is egyenes út lehetne a Leopard Racinghez - persze, ha (Mohai) Jani bácsi is úgy gondolja…

laczko-mate-az-adac-junior-futamon-10030
A világ legmenőbb selfie-je: Máté a dobogó tetején a második és harmadik helyezett Marco Fetz és Lee Dot társaságában

Ahhoz képest, hogy amikor a KTM-es sorozat mellett döntöttünk, óvatosan az első öt-nyolc közé kerülést tűztük ki célul, most pedig, ha csak el nem rontom, bajnok lehetek, ez elég komoly változás. Most még nem érzem, hogy nyomasztana az esélyesség, egyelőre fel kell dolgoznom, hogy én nézek vissza a mezőnyre. A gombóc majd a rajtnál jön, ahogy mindig, kíváncsi vagyok rá: most nagyobb lesz, mint eddig? Jelenleg a bajnoki cím a cél, ezért szeptember 25-ig még gőzerővel dolgozunk. Hétvégén a Hungaroringen lesz az osztrák KTM kupa, ott mindenképpen rajthoz állok, mert kell a versenykilométer. Tervezzük, hogy Hockenheimben is eltöltünk egy hétvégét, hogy szokjuk a helyet, azután pedig jöhet az utolsó, mindent eldöntő futam… - nyilatkozta Máté a versenyt követően.