Január másodikán az alábbi javaslattal állt elő a Levegő Munkacsoport:

Javasoljuk a parkolási díjfizetés kiterjesztését és a díjak emelését is, hiszen ez az egyik leghatékonyabb eszköz a gépjárműforgalom csökkentésére. Amint az elmúlt hónapok tapasztalatai bizonyítják, a parkolási díjak emelése a nem helyben lakók részére a helyi lakók széles körű támogatottságát élvezi. Azt pedig, hogy a helyben lakók parkolási díjainak bizonyos mértékű emelését is elfogadják az érintettek, bizonyítja a Józsefvárosi Önkormányzat intézkedése, amely nemrég megszüntette az ingyenes lakossági parkolást és 18.000 és 30.000 forint közötti összegben állapította meg részükre az éves díjat

– szögezte le Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

levego-munkacsoport-kitiltanank-a-robogokat-budapestrol
Ez a robesz annyira szennyező lenne, mint ezer teherautó? A Levegő Munkacsoport szerint szénhidrogén-kibocsátás alapján igen... (Kép: MTI)

A civil szervezet javasolta továbbá a belső égésű motorral hajtott robogók kitiltását Budapest belvárosából. Indoklásként annyit írtak:

egy ilyen robogó egészségkárosító szénhidrogén-kibocsátása ezerszerese is lehet egy teherautóénak,

de azt nem fejtették ki, ezt mégis milyen robogó és teherautó összehasonlításából számolták ki. Mivel a Fővárosi Közgyűlés lehetőséget nyújt a helyi civil szervezeteknek, hogy javaslataikkal segítsék a munkájukat, várhatóan erről is szavaznak majd a közeljövőben a budapesti döntéshozók.