Örömmel osztjuk meg Veletek a hírt, hogy stúdiónk első díjat nyert a Hajdúnánási MotoGP-versenypálya és multifunkciós autó-motorsport komplexum tervezésére kiírt pályázaton. Koncepciónk elsősorban a határtalan sebességre, a magával ragadó lendület élményére fókuszál – jelentette be néhány hete a BORD Építész Stúdió, s a tervezők most újabb részleteket is elárultak a pályáról.

A magyar MotoGP-pálya madártávlatból

Motorozás az emeleten: ilyen lesz a magyar GP-pálya

Érdekesség, hogy hozzávetőleg négy emelet magasságú, két kilométer hosszú partfal veszi körbe a létesítményt, ami természetes hangszigetelésnek is kiváló, egyben lehetőséget ad, hogy körbejárjuk és madártávlatból csodáljuk meg a pályát.

A főlelátón 12 ezer, míg a létesítményben több mint 100 ezer néző szurkolhat majd a vb-futamokon

További érdekesség, hogy az épületek mind a pályán belül kaptak helyet, és közvetlenül megközelíthetőek. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy ez lesz az első olyan létesítmény, ahol a járművekkel együtt mehetnek a pilóták az interjúszobába, pontosabban az itt VIP-ként jelölt helyiségbe.

Nem tudok arról, hogy létezik olyan helyszín, ahol a futam végén a versenyzők felmotorozhatnak a VIP-ba – mert itt ezt meg lehet csinálni. Miért ne lehetne a leintés és a tiszteletkör után egyből a VIP-be hajtani?

Ezt már az Octogon kérdésére árulta el Bordás Péter, a pályázaton nyertes BORD Építész Stúdió tervezője.

A pályáéval megegyező minőségű aszfalt köti össze az úgynevezett VIP-helyiséget a célegyenessel

A szimulációkból kiderült, hogy komoly tempóra számíthatunk a hajdúsági pályán, ugyanis az 1063 méter hosszú célegyenes végén – a motorok jelenlegi teljesítményével számolva – 337,8 km/óra az elérhető végsebesség. Maga a kör egyébként 4594,39 méter hosszú és számos kiszolgálóépület övezi.

Ezért mondták a tervezők, hogy különleges pálya lesz...

12 ezren ülhetnek majd a főlelátón, a teljes befogadóképesség meghaladja a százezer főt, s a nagy tömegre gondolva két szálloda és egy kemping is épül a komplexumban. Meglepetés, hogy a terveken szerepel egy oldtimereket bemutató múzeum is, tehát a futamok és edzések közötti szünetekben sem unatkoznak majd a nézők.