Először is a jó hír: a válság dacára is több motor fogyott, mint az utóbbi tíz évben bármikor – ez tavasszal még elérhetetlen álomnak tűnt csupán. Amíg 2017-ben 2320 nagymotor talált gazdára, tavaly már majdnem a duplája, 4290 darab. Szép eredmény, amit így értékelt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete:
magyar-motorpiac-2020-28493
Továbbra is vezetnek a túraendurók, de már csak egy százalékkal. Ha így folytatódik a tendencia, idén már több új csupaszmotor talál gazdára, mint crossover
„A motorpiac kulcsszava 2020-ban a növekedés volt. Még ha az csak 5,2 százalékos is, de a trend, mely 2019-ben 30%-os darabszámnövekedést okozott, a válság dacára sem fordult meg. A piac negyedéves mozgását tekintve az első három hónap az előző évihez hasonlóan alakult, majd a márciusban bevezetett korlátozó intézkedések hatására a negyedéves visszaesés 80 darab volt. A harmadik negyedév egyértelmű növekedést hozott, köszönhetően a COVID visszaszorulásának és a korlátozó intézkedések feloldásának. A negyedik negyedév szintén emelkedést hozott, ami részben az októberi vásárlási kedvnek, illetve a 2021. január elsején életbe lépő EURO 5 környezetvédelmi normának tudható be – utóbbi nagyban hozzájárult ahhoz, hogy decemberben több motort regisztráltak, mint az elmúlt években. Egyértelműen látható, hogy a piac hónapról-hónapra változó mozgását a koronavírus-járvány és annak befolyásoló hatásai vezérelték a 2020-as évben, miként a gazdaság más területein is."
magyar-motorpiac-2020-28494
Egyre népszerűbbek a 125 köbcenti feletti nagyrobogók, azaz többen szeretnének olyan ingázómotort, amivel hétvégi túrákat tehetnek és utast vihetnek
Ami az erőviszonyokat illeti, továbbra is vezet az ON-OFF kategória, vagyis a crossoverek és a túraendurók mezőnye, de most úgy tűnik, hogy lassan véget ér a magas építésű gépek uralma. Noha 23%-os eredményük továbbra is elég az első helyhez, de az egykor harmadik-negyedik helyen szerénykedő, 125 köbcentinél nagyobb nakedek már szorongatják őket (22%), mi több, a rendszámos robogók is ott loholnak a nyomukban. Ez arra utal, hogy a motor kezdi elveszteni státusszimbólum szerepét, luxuscikk helyett ma már sokaknak a hatékony ingázás, közlekedés eszköze, amire tökéletesek a nagyrobogók, csakúgy, mint a karcsú csupaszmotorok.
magyar-motorpiac-2020-28492
Gyárbezárások és karantén? Ez sem állíthatta meg a motorpiacot – több gépet adtak el Magyarországon 2020-ban, mint bármikor 2010 óta. Főként a középméretű nakedek és a nagyrobogók sikere pörgette fel az eladásokat
Az MGE friss jóslatában az szerepel, hogy 2021-ben is folytatódik a fejlődés, és a jelenlegi tervek szerint 4600 nagymotor talál gazdára idén Magyarországon.