Hihetetlen érdeklődés övezte a negyvenes évek nemzetközi motorversenyeit Magyarországon, a beszámolók szerint több mint százezer néző előtt zajlottak a futamok. Olyan komoly tömeg gyűlt össze, hogy a bátrabbak villanyoszlopokon, háztetőkön zsúfolódtak össze, hogy lássanak valamit a viadalból. A verseny egyszerű, utcai pályán zajlott, az 1948-ban indult Autó magazin első évadának első számában részletesen be is mutatták a „kört”, mely a Kőérberki út, Balatoni műút és Repülőtéri út szakaszon zajlott, mégpedig ötven pilóta részvételével.

„A szólómotorok versenyében az angol Thomas és a szenzációs szerkezetű Guzzi gyártmányú motorkerékpáron versenyző olasz Lorenzetti nyerték. Az oldalkocsis motorok számát a BMW-n versenyző Surányi nyerte”

Az esemény elismertségét jelzi, hogy angol, belga, cseh, svájci, olasz és osztrák versenyzők is felsorakoztak, sőt a külföldi nevezők tették ki a mezőny hatvan százalékát. Ezután még öt GP-futamot rendeztek 1948-ban, négyet a fővárosban és környékén, valamint egyet Tihanyban.