A márka rajongói talán emlékeznek még rá, hogy éppen tíz évvel ezelőtt lakat került a Malaguti üzemének kapujára, és sokáig úgy tűnt, végleg lehúzza a rolót a legendás vállalat. Szerencsére 2018-ban a KSR stratégái fantáziát láttak a jól csengő márkanévben és az elérhető technikai háttérben, ezért életet leheltek a Malagutiba, mely azóta már itthon is sikeres és nagyban színesíti az A1-es, A2-es kínálatot.

125-ös motorral tér vissza a Malaguti Drakon

A nemrég kiszivárgott – vagy szándékosan megosztott – szabadalmi rajzokon tisztán látszik, hogy kívül-belül új modellről van szó. Formaterve ugyan hasonlít az egykori ötvenesre, mégis frissebb, érdekesebb, erőforrás pedig vadonatúj, ellentétben a jórészt Aprilia-technikára épülő elődökkel, mint az általunk is tesztelt Dune.

malaguti-drakon-125-2021
A mai trendeknek megfelelve az olajteknő alatt kapott helye a kipufogódob, így a motor farrésze keskeny, letisztult, ahogy az egy modern nakedhez illik. A kép a korábbi prototípusról készült, melyből azóta kifejlesztették a pletykák szerint hamarosan debütáló, megvásárolható modellt 

Az oldalidom messze előrenyúlik, túl a kormány befogatási pontján, míg fejidom egyáltalán nincs a motoron, bár az alkatrészpiacot ismerve tuti pillanatok alatt érkeznek majd az utólag felszerelhető burkolatok, plexik a nagynevű modellhez.

malaguti-drakon-125-2021
Tisztán látszik, hogy új a 125-ös erőforrás is, nem a korábbi Malagutik nagyrészt Aprilia alkatrészekre épülő egyhengeresét csavarozták a karcsú vázba

A KSR motorjait ismerve szinte biztos, hogy ez is 100%-ban kihasználja majd az A1-es jogsi kínálta lehetőségeket, azaz a maximális, 15 lovas teljesítményű lesz, akárcsak az említett Dune. Sajnos az nem derült ki, hogy mikor leplezik le az új Drakont, de annyi bizonyos, hogy az ilyen szabadalmi rajzok soha nem véletlenül „szivárognak ki”, szóval valószínűleg egyfajta piackutatás is a Malaguti és a KSR részéről, hogy láthattunk pár részletet az újdonságról.