„Többet ésszel, mint erővel” – valami ilyesmi lehetett a mottó, amikor nekiláttak a városi naked tervezésének. Nyugodt szívvel kijelenthető, hogy egy kompromisszummentes gép volt a cél, s már ezt sugározza a remekbe szabott, ugyanakkor mindenféle öncélú túlzástól mentes formaterv is. A már itthon is kapható Malaguti Drakon 125 első és hátsó futómű sem éppen a „low budget” gépek felfüggesztését idézi, parádés foglalatba kerül tehát a drágakő, az Euro 5-ös, 124,8 köbcentis, egyhengeres. A folyadékhűtésű erőforrás teljesítménye 14 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka  11,4 Nm.

malaguti-drakon-125-bosch
Egy-két kategóriával feljebb is megállná a helyét ez a formaterv. A LED-es első fényszóró a Boschtól érkezik, akárcsak a szintén LED-es hátsó lámpa

Mindehhez jön még, hogy a Malaguti a nem saját előállítású komponenseket a piac legnevesebb gyártóitól szerzi be. Ezek közül kiemelkedik a Bosch, amely az elektronikus befecskendező rendszert, a blokkolásgátlót, valamint a műszerpultot képező TFT-kijelzőt szállítja.

malaguti-drakon-125-bosch
Mivel a Drakon 14 lóerős, belefér az A1 kategóriába, így már 16 éves kortól vezethető a Magyarországon

A nagy fényerejű és felbontású egységen kialakítottak két USB-csatlakozót is, így semmi akadálya annak, hogy a motoros menet közben töltse telefonját vagy akár sisakbeszélőjét, kameráját.

malaguti-drakon-125-bosch
A Boschtól származó kijelzőn háromféle színséma, a Corsa Red, a Day és a Night közül választhatunk

Vagyis spórolásnak se híre, sem hamva. Ehhez képest az árcédulán manapság kifejezetten barátságosnak számító összeg, egészen pontosan bruttó 1 799 990 Ft szerepel. Mindezek alapján nem kell a kávézaccot segítségül hívni annak megjóslásához, hogy – főleg az A1-es jogosítvánnyal rendelkezők körében – Magyarországon is sikeres lehet a Malaguti Drakon 125.