Talán emlékeztek még rá, hogy jó tíz éve, 2011 végén gyakorlatilag padlóra került a Malaguti, és akkor úgy tűnt, végleg eltűnik a motorpiacról az 1930-ban alapított, patinás márka. Aztán a 2018-as EICMA-n kiderült, hogy az osztrák KSR megvásárolta a céget, sőt nyomban vadonatúj motorokkal rukkolt elő az A1 kategóriában. Persze emellett sokáig elérhetőek voltak az olaszok korábbi, népszerű kétkerekűi is a KSR fennhatósága alatt, mint például a Madison 300 vagy az XTM/XSM páros.

A Malaguti 2022-es újdonságai

A márka legfrissebb, egyben legkülönlegesebb gépe a Drakon 125, mely a 2004 és 2008 között gyártott, ötvenes modellről kapta a nevét.

malaguti-motorok-es-robogok-2022
A 15 lovas Malaguti Drakon 125

Valószínűleg azért döntöttek a Drakon elnevezés mellett, mert a korabeli 50-es is gyorsaságáról, fürgeségéről volt híres: a 49,3 köbcentis, 8,8 lóerős motor a tulajdonosi beszámolók alapján kereken 100 km/órás sebességet ért el. Utódja is csont nélkül kihasználja az EU-s előírások nyújtotta lehetőségeket, ugyanis 11 kW-os (15 LE-s), amennyi az A1 kategóriában engedélyezett maximális teljesítmény.

malaguti-motorok-es-robogok-2022
Bár az EU-s szabályok miatt „csak” 12 lovas a kisebbik Mission, de ez is elég, hogy tartsa a forgalom ritmusát városban és – kis rásegítéssel – még egykerekezni is lehessen vele...

Emellett idén piacra dobták a Mission 125 és 200 robogókat is, ezek – a hengerűrtartalomból fakadóan – az A1-es és A2-es pilóták ideális társai lehetnek. A kisebbik 12,2 lóerős, míg a kétszázas változatból 17,5 lóerő csalogatható elő, a motorok menetkész tömege pedig egyaránt 154 kg.

malaguti-motorok-es-robogok-2022
A Malaguti Dune 125 még látványosabb, X jelű változata

Végül pedig itt a Dune 125, melyet mi is teszteltünk nemrég. Az Aprilia-erőforrásra épülő, nyurga enduró igazi mindenes, hiszen remekül boldogul aszfalton és a műutat elhagyva is, és mivel a gyári adatok szerint csak 130 kilót nyom, bátran bevállalhatunk vele keményebb terepeket is.