Alig egy éve, tavaly ősszel mutatta be a Malaguti az új, elektromos hajtású terepmotorját, az XAM-et. A kétféle, közúti és pályakivitelben elérhető gép legfontosabb erénye, hogy károsanyag-kibocsátás és zajkeltés nélkül halad, azaz sokkal inkább megtűrt a természetben, mint benzines társai, ráadásul a közúti kivitel vezetéséhez még motoros jogosítványra sincs szükség.

malaguti-xam-elektromos-terepmotor-bemutato
A lámpákkal felszerelt segédmotor-kivitel az EU-s szabályok szerinti 45 km/órás végsebességre képes, míg a nyitott változat kereken 80-nal suhanhat

Bemutatkozik a Malaguti XAM

A modell ugyanis L1e-B besorolású, azaz segédmotoros kerékpár, amit B-s jogosítvánnyal is vezethetnek az autóból motorra ülők. A nagy szabad hasmagasságú, elöl 19, hátul pedig 18 colos keréken futó motor ülésmagassága 860 mm, ám mivel keskeny felépítésű, az alacsonyabb pilóták is magabiztosan terepezhetnek vele.

malaguti-xam-elektromos-terepmotor-bemutato
A szerény, 64 kilós menetkész tömeg komoly erény a nehezebb, benzines kihívókkal szemben

A közúti és a terepes kivitel közötti különbség elsősorban a villanymotor hangolásában van, mely a gyengébb verzióban is 4 kW-os névleges teljesítményű és 19 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet, így nagyobb emelkedők sem állhatják útját. Ráadásul nem kell szállítanod, ha terepezni indulsz, hiszen közúton szabályosan használható. Ezzel szemben a krosszmotor-kivitel 11 kW-os csúcsteljesítményű 58 Nm-s forgatónyomaték mellett, végsebessége pedig kereken 80 km/óra.