Néhány éve olvashattatok már Kutrik Zsomborról, a MAMI kiváló tanáráról, aki számos alkalommal bizonyította, hogy nemcsak a katedrán, hanem a pályán is a legjobbak között van. Ezúttal az idei 24 órás Veterán Megbízhatósági verseny izgalmait osztotta meg velünk.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26113
Az eddigi eredmények – 2018: K3 1. hely, összetett 3. hely, 2019: Összetett 1., 2020: Összetett 1. (Kép: Ölbei Zsolt és a győztes MZ)

Kétezer kilométer MZ-vel egy nap alatt

– Csaknem 200 liter benzin, egy pár félig kopott EBC Racing fékbetét, három pár Heidenau K65/K80 abroncs és öt liter Castrol 2T olaj – ez a verseny röviden, számokban – kezdte Zsombor a visszaemlékezést a 24 órásra.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26151
Említsük meg név szerint is a kategóriagyőztes alakulat tagjait: Boros Andris csapatfőnök, Tóth Márton versenyző, Ölbei Zsolt versenyző, Kutrik Zsombor versenyző, szerelő. Zsombor építette az MZ erőforrását és futóművét is

- Tudni kell, hogy a K3 kategória nem számít bele az összértékelésbe – folytatta –, mivel ez lényegében az MZ Kupa hosszú távú kiadása, még a szabályok is megegyeznek a két versenyen. Ennek oka, hogy az MZ-t nem tartják „veteránnak”, emiatt aztán hivatalosan nem küzdöttünk az első helyért, holott mi tettük meg a legtöbb kört Kunmadarason – ismétlem – csaknem 2000 kilométert sikerült összemotorozni az öreg NDK-s vassal 24 óra alatt.

Természetesen most is „Le Mans-i rajttal” indult a 24 órás verseny

Kicsit rossz szájízzel, de tudomásul vettük a dolgot, hogy a legjobb teljesítmény dacára is „csak” a K3 kategóriát nyertük meg a jórészt MAMI-s diákokból álló csapattal.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26139
Az elmúlt két évben a motorépítésben segített Zsombor a csapatnak, de idén felkérték, hogy ismét versenyzőként is vegyen részt a 24 óráson. – Szerelőként és pilótaként is 100%-ot nyújtani nem volt egyszerű feladat – mesélte a futam után

Lesújtó kezdés Kunmadarason

A péntek siralmas volt, csak esett, esett és esett. Mindenünk romokban állt, nem tudtunk tesztelni – nem indult valami jól. Ölbei Zsolt és Tóth Márton félelmet nem ismerve rótták a köröket, még sötétben is. Mindenük vizes lett, szárítkozni nem tudtak, mert a konnektoraljzatokból víz jött, nem áram…

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26166
Évek óta ott ülnek előttem a padban, és ezt látni, hogy ilyen összeszokott, profi csapat lettek, egyszerűen leírhatatlan érzés – nagyon büszke vagyok rájuk és az elért eredményre! Ezért érdemes tanárnak lenni! – mesélte Zsombor csapattársairól, egyben tanítványairól

Másnap végre felszáradt, és ekkor szembesültünk vele: gyenge a motor. Már nem volt idő javítani, vagyis így rajtoltunk. A beígért eső elmaradt, alakult a pálya, és hatodiknak fordultam el a rajt után, pár kör múlva pedig már a mezőny élén haladtam.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26140
Közel kétóránként váltották egymást a pilóták, ami 33-35 kör volt a 3920 méteres pályán. Különösen éjjel volt ez megterhelő, amikor a hatalmas fényszórók dacára is alig lehetett látni a sisakon szétkenődött bogaraktól és párától

Már-már nyeregben éreztem magam, de húsz kör után lelassult a motor, 120 volt a vége. Gyorsjavítás a boxban, s közben a B.R.C. Moriniának is gondja akadt, így ajándékba kaptunk hat kört… Lefeküdtem aludni, jött Ölbei Zsolti. Úgy ébredtem, hogy 11 kör előnyben vagyunk, majd újra motorra ültem, este kilenc körül kezdtem a második etapot, sajnos erős bogárinvázióban.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26178
Az 50-es csapat tagjai, akik az egész rendezvényt levezénylik és még rajthoz is állnak a versenyen – le a kalappal előttük!

Leszállt a pára, bogarak százai kenődtek szét a plexin, szóval szinte az orromig se láttam... Ennek dacára éjjel tizenegyig húztam a gázt, majd kiállás: tankcsere, láncállítás, gumik, fékek – csak a szokásos, és ismét aludhattam pár órát - elevenítette fel Zsombor.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26180
Elöl a versenyzők, név szerint, balról Ölbei Zsolt, Boros Andris, Tóth Márton, Kutrik Zsombor, mögöttünk pedig a segítők, akik a lelküket kitették, hogy minden rendben legyen – köszönjük nekik!

– Hajnali fél négy van, csepereg az eső. Kezdek kikészülni, mert rosszak a látási viszonyok, és nem barátom a vizes, változó tapadású pálya, főleg, hogy ez már nem csak rólam szól: két pici gyerek vár otthon… Párás plexivel, a betonon szinte a vizet sem érezve húzom neki, de az aszfalton annál óvatosabban kell bánni a gázzal, ami rögtön meglátszik a köridőkön – vagy hat-nyolc másodperccel lassabb vagyok, mint szárazon.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26110
Amíg aludtam, volt éjszaka egy úszótörésünk, de nyomban kicserélték, és jó lett. Buktunk kb. 2 kört, de 6 perc (!) alatt megcsinálták a srácok a motort!

Balesetek és műszaki hibák a végjátékban

Egyre lassabbá válik alattam a motor, miközben felvezető mögött körözünk a sok esés miatt. Kiálláskor nekiesünk, gyújtásra gyanakszom, és bejön: csak a megszakítóhézag fogyott. Zsolti jön, jómagam pedig mély álomba zuhanok, amiből nagyon gyorsan ébresztenek: Zsombor, menni kéne…

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26149
Szép hagyomány – ez volt a 21. Kunmadarasi 24 órás

Ekkor már áztató, folyamatos eső locsolja a pályát, a motor pedig nem az igazi, megint szaggat. Ölbei Zsolt, illetve Tóth Márton pénteki esős gyakorlása arra a kompromisszumra késztet, hogy a maradék időt a fiatalok, Ölbei Zsolt, Tóth Márton és a csapatfőnök Boros Andris motorozzák ki. Nehéz döntés, de nagyobb szükség van rám szerelőként, amikor beázik a gyertyapipa és a gyújtáskapcsoló konkrétan megrázza Mártont, egyben kinyírja a gyertyát. Zsolti és Marci a javuló időben egyre gyorsul, 4 óra van vissza és 11 körrel vezetünk!

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26177
Van egy nagy vándorkupánk, amit a győztes K3 csapat hazavisz egy évre. Mondjuk ez már három éve nálunk pihen… Molnár Jocó emlékére vándorol, aki a Zabolátlanok névre hallgató, 770-es rajtszámú csapat vezetője volt, és sajnos hosszú betegeskedés után elhunyt

A legjobb köridő Boros Andris csapatfőnökünk nevéhez fűződik, aki az utolsó két hétben szerintem nem sokat aludt, mégis elképesztő tempót megy. Tudniillik még a futam előtti napokban is bekerültünk olyan zsákutcákba, hogy az valami rémálomhoz hasonlított: a világítás, amin a verseny fele múlik, gumik, fékbetétek próbája stb., ezeket mind-mind az utolsó hetekben teszteltük és volt, ami nem hozta azt az eredményt, amire számítottunk. Például idén versenygumiról átváltottunk a fenti, közúti Heidenaukra, ami miatt állandó készenlétben motoroztunk, hogy megfogjuk, ha ismét (immáron sokadszor) megcsúszik a hátulja.

mami-csapat-a-kunmadarasi-24-orason-26179
Az a bizonyos vándorkupa...

Akárhogy is, így visszatekintve végtelenül büszke vagyok a srácokra. Ez egy remek hétvége és igazi csapatmunka volt, le a kalappal minden induló és a csapatunk összes tagja előtt!