A tömeg annak is köszönhető volt, hogy szinte mindegyik géposztályban akadt néhány beugró, esetleg visszatérő pilóta. Így volt ez a Youngtimer 90 kategóriában is, ahol egy régi-új versenyző tette le a névjegyét az asztalra Istenes Imre személyében, aki egy „nem éppen boltba járós” Simsonnal hagyta állva a mezőnyt. Egyedül Pátkai Miklóst nem tudta beérni, hisz' ő magabiztos versenyzéssel a komplett hétvégét zsebre vágta, s említést érdemel még, hogy Számadó Máté - szokásához híven - ezúttal is rendkívül szépen motorozott kis Hondájával. A kategória másik meglepetése Kecskés Gábor Bence volt, aki Metrakitjával szemet gyönyörködtető stílusban rótta a köröket.

mami-kupa-orkeny-euroring-10266
A jövő reménységei - a MAMI Kupában a MiniGP-től a Classic patinás gépein át a villámgyors szupermotókig mindenki teret kap, hogy megmutassa tudását, gyorsaságát

Örömteli volt látni, hogy a nyolcadliteres négyüteműek mezőnye is résmentesen kitöltötte az örkényi rajtrácsot. Itt beugróként Babonics Márkot üdvözölhettük, aki a számára idegen kategóriában is harmadikként tudott végezni, míg Lakatos Herman - rossz rajtja ellenére - szombaton első lett, vasárnap viszont Török István nem talált legyőzőre, és utcahosszal verte a társaságot.

A víztől sem kell megijedni

A veszedelmes MZ-s brigád nem hagyta lankadni a figyelmet, s a vizes időmérőn Kalivoda Árpád megmutatta, hogy ő bizony nem fél holmi csip-csup zivataroktól. Irmai Zoltán is odatette magát, igaz ennek eredményeként elhasznált két motort is a nap folyamán, és kitartása ellenére is csak a negyedik helyen végzett. Az élen Kutrik Zsombor, illetve Dézsi Viktor csatázott hatalmasat - a harcból szombaton Zsombor jött ki jobban, míg vasárnap Viktor diadalmaskodott. Sajnos a bajnokság második futamát három körrel a kockás előtt piros zászlóval leintették egy baleset miatt: Csáki Gábor tekeredett össze a motorjával, de szerencsére azon kívül, hogy lejött a lazúr két ujjáról és eltört a lábfeje, további sérülések nélkül megúszta a kívülről sokkal veszedelmesebbnek tűnő kalandot.

mami-kupa-orkeny-euroring-10268
Kutrik Zsombor és Dézsi Viktor ismét megmutatta, hogy a koros MZ-kkel is félelmetes időket lehet motorozni az örkényi pályán

A Trofeo Motorline-ra megint szép számmal jött nevezés, például Gudába Martin szlovák versenyzőt is újra köreinkben köszönthettük. Nem is hagyta magát, Racing robogójával rettenetesen ellépett a társaitól, s csak vasárnap tudta megszorongatni őt Surányi Zoltán az alaposan újrahangolt robesszel. Zoli egyébként a szombati napját nagy ünnepléssel zárta, mivel születésnapja volt és remek ajándékként kategóriájában elsőként végzett. Ráski Róbert sajnos motorhiba miatt nagyon rosszul rajtolt, így neki hatalmas küzdelem volt a futam, de ennek ellenére végül a második helyig zárkózott.

A nyolcadliteres kétüteműek most nagyon kevesen voltak, talán a közelgő esős idő riasztotta el őket. Itt Polyák Bálint újoncként rendkívül jól ment, nem jött zavarba a tapasztaltabb pilóták között, sőt még dobogóra is állhatott! Kőházi Pál is megtáltosodott, a kupanapon első lett, s másnapra is csak egy hellyel lépett lejjebb. Ellenben Pósfai Tamás nullázta a hétvégét: összesen egy kört tudott megtenni a pályán, azután a motorja feladta a harcot.

Táltos RD-k küzdelme

A Classic-ban nem éppen fiatal motorokkal induló harcosok ezúttal is megvillantották tudásukat és merészségüket, s közülük is Mészáros Sándor volt a legvakmerőbb, aki szombaton ellentmondást nem tűrően húzta be az első helyet. Vasárnap sajnos nem tudott részt venni a futamon, de így sem maradtuk vérbő csaték nélkül - Almási Szabó Ottó és Halmy Máyás párbaját izgulhattuk végig. Sajnos műszaki hibáknak sem voltunk híján, Farkas Lajos Morinije például a kupás hajsza után adta fel a harcot, így a bajnokságra már csak CB500-as Hondájával nevezhetett. Neumann László most az utcai Pannóniáját hozta játszani, ami - meglepő módon - még jobban szólt, mint a versenyre felkészített vas. Szintén a Classic történéseihez tartozik, hogy Serfőző György sajnos az utolsó körben elcsúszott, de a látványos esést pár karcolással, no meg egy enyhébb agyrázkódással megúszta.

mami-kupa-orkeny-euroring-10270
Centikre egymástól - a Classic géposztály résztvevői sem riadnak vissza a test-test elleni csatáktól

Még semmi nem dőlt el!

A szupermotósok élmezőnye olyan csatát produkált, amire nézők és versenytársak egyaránt elismerően csettintettek - az ilyen pillanatokért érdemes motorversenyre járni! Ónódi Benjemin és Kecskeméti Márk vérre menő küzdelmet vívott, de végül mindketten sikeresen célba értek, s egyszer Benjamin, egyszer pedig Márk hódította el az első helyet. Ez már csak azért is nagy jelentőségű, mert így továbbra is pontegyenlőséggel állnak a bajnokságban egyetlen fordulóval a vége előtt! Kettejük csatáját csak tisztes távolságból figyelhette Vermes Sándor, aki így a harmadik helynek örülhetett, míg Kiss Barna és a legutóbbi hétvégén bemutatkozott Husqvarna már nagyon jól összeszokott páros lett, így az S2-ben nem is találtak legyőzőre.

Ez volt hát az örkényi hétvége, ám a szezonnak még nincs vége, ugyanis utolsó versenynek ismét az Euro-ring ad otthont, mégpedig október első hétvégéjén - minden kedves nézőnket és versenyzőnket szeretettel várjuk a 2016-os idény zárófordulójára!

Végeredmények - MAMI Kupa - Euro-ring

Youngtimer 90 Kupa

1. #43 Pátkai Miklós

2. #533 Istenes Imre

3. #11 Spalovszky Viktor

MiniGP Pro Kupa

1. #12 Számadó Máté

Youngtimer 125 4T Kupa

1. #12 Lakatos Herman

2. #419 Török István

3. #69 Babonics Márk

MZ Széria Kupa

1. #308 Kutrik Zsombor

2. #335 Dézsi Viktor

3. #354 Mihály Balázs Krisztián

Trofeo Motorline Robogó Racing Amatőr

1. #23 Mihály Dániel

Trofeo Motorline Robogó Racing Profi

1. #4 Gudába Martin

2. #736 Galántay Tamás

3. #75 Fábri Zoltán

Trofeo Motorline Robogó Sport Amatőr

1. #172 Négyesi Zsolt

2. #572 Vithalm Ákos

3. #91 Nagy Tamás

Trofeo Motorline Robogó Sport Amatőr

1. #8 Surányi Zoltán

2. #79 Ráski Róbert

3. #84 Hudák Tamás

Youngtimer 125 2T Kupa

1. #7 Kőházi Pál

2. #94 Gudmon Zoltán

3. #25 Polyák Bálint

Classic 1. Kupa

1. #71 Farkas Lajos

2. #42 Sándor Balázs

3. #15 Szántai-Szabó Péter

Classic 3. Kupa

1. #7 Mészáros Sándor

2. #75 Ölbei Zsolt László

3. #58 Kovács Béla

Supermoto S1 Kupa

1. #13 Kecskeméti Márk

2. #85 Ónodi Benjámin

3. #79 Vermes Sándor

Supermoto S2 Kupa

1. #6 Kiss Barna

2. #222 Hartmann Ferenc

3. #55 Dudás Attila

Youngtimer 90 Országos Bajnokság

1. #43 Pátkai Miklós

2. #66 Telek Béla

3. #11 Spalovszky Viktor

MiniGP Pro

1. #12Számadó Máté

Simson Sport Bajnokság

1. #76 Petre Attila

Youngtimer 125 4T Országos Bajnokság

1. #419 Török István

2. #12 Lakatos Herman

3. #85 Somosi Alexander

MZ Széria Országos Bajnokság

1. #335 Dézsi Viktor

2. #334 Irmai Zoltán

3. #308 Kutrik Zsombor

Trofeo Motorline Robogó Racing Amatőr

1. #23 Mihály Dániel

Trofeo Motorline Robogó Racing Profi

1. #4 Gudába Martin

2. #75 Fábri Zoltán

3. #80 Ondreák Péter

Trofeo Motorline Robogó Sport Amatőr

1. #172 Négyesi Zsolt

2. #572 Vithalm Ákos

3. #91 Nagy Tamás

Trofeo Motorline Robogó Sport Profi

1. #8 Surányi Zoltán

2. #79 Ráski Róbert

3. #84 Hudák Tamás

Youngtimer 125 2T Országos Bajnokság

1. #94 Gudmon Zoltán

2. #7 Kőházi Pál

3. #125 Polyák Bálint

Classic 1 Országos Bajnokság

1. #42 Sándor Balázs

2. #124 Mogyorosi Péter

3. #199 Neumann László

Classic 3 Országos Bajnokság

1. #97 Halmy Mátyás

2. #3 Almási Szabó Ottó

3. #82 Horváth Attila