· 2019. május 7. 11

Új mérföldkövek a MAMI történetében

Boldog születésnapot, MAMI!

Tavaly még arról szóltak a hírek, hogy a fennmaradásért küzd a MAMI, de mára elvonultak a sötét fellegek, és a suli új képzésekkel, saját versenycsapattal és sok-sok friss fejlesztéssel folytatja pályafutását.
Nem kérdés, hogy igazi hiányszakma lett a motorszerelő - sorra bukkannak fel a képviseletek, szervizek hirdetései, ahol (nem is egy) új kollégát keresnek, hogy elbírják az egyre csak növekvő megrendeléseket. Szerencsére nem is lehet panasz az utánpótlásra, ugyanis a húszéves MAMI idén is tárt karokkal várja az ifjú szerelőpalántákat!

Régi értékek, új arculat

Napjainkban teljes arculatváltás zajlik a MAMI-nál, így hamarosan új logó, új honlappal folytatják munkájukat, emellett megjelennek a fiatalok által kedvelt médiumokban (Facebook, Instagram, YouTube, Messenger), de nem feledkeznek meg azokról sem, akik felnőtt fejjel vágnának bele a motorszerelő-képzésbe. Ahogy ők mondják: A kor csak egy szám, de a motoros lélekben sosem öregszik!
{{articleGallery[21856].caption}}
A megjelenés tehát alapjaiban változik, de a lényeg nem: a MAMI suli továbbra szeretettel várja a motorkerékpár-szerelés iránt érdeklődőket, a MAMI Kupán pedig a motorverseny szerelmeseit. Persze ne hagyjuk ki a felsorolásból a vízisportmotor-szerelőket sem, hiszen évről-évre több kishajó kerül vízre itthon, és a növekvő állomány megköveteli, hogy szerelőkből is legyen bőven utánpótlás.

Irány a pálya!

A motorkerékpár-szerelést és oktatást továbbgondolva jött létre idén az első magyar versenymérnök-képzés, más néven a HRE Hungarian Racing Engineering Team. Hosszú évek lelkiismeretes előkészítő munkájának köszönhetően összefogott a Széchenyi István Egyetem (Győr) és a MAMI SZKI, mégpedig olyan prominens személyek támogatásával, mint például Talmácsi Gábor, Dr. Hanula Barna, akinek szaktudása és elhivatottsága teremtette meg Magyarország első versenymérnök-képzését.
{{articleGallery[21855].caption}}
Mit is takar ez a képzés? Nos, oktatás elméleti óráit Győrben, a SZIE Audi Karán vagy a MAMI SZKI termeiben tartják, a gyakorlat pedig kint, éles helyzetben, vagyis a versenypályán, a boxban zajlik. Ehhez a felsőfokú, diplomát adó mérnökképzéshez még idén beszerzünk harminc (!) versenymotort, egy HRE-versenykamiont és -szimulátort, valamint egy teljes járműdinamikai labort.
{{articleGallery[21852].caption}}
A HRE Team Suzuki GSX-R1000R-jének nyergében Laczkó Máté ül, aki most készül letenni a MAMI-ban a motorkerékpár-szerelő vizsgáit. Máté indul hazai és nemzetközi versenyeken a HRE színeiben, például a FIM Európa Kupán és Alpok-Adria sorozat, s legutóbb éppen múlt pénteken láthattuk őt, amikor győzelemre vitte a csapatot az Országos bajnokság második futamán, a Hungaroringen. A versenymérnök-hallgatók természetesen mindenhová kísérik őt, és beállítják a motorját az adott pályára, időjárási viszonyokra, no meg magára a versenyzőre. Az idei első megmérettetés elváráson felül sikerült, hiszen Máté állhatott fel a Slovakia Ringen tartott FIM STK1000 Europian Cup verseny végén a dobogó második fogára, majd múlt pénteken győzelemre vitte a csapatot az Országos Bajnokság második fordulóján.
{{articleGallery[21851].caption}}
Ha Te is csatlakoznál a húszéves, folyamatosan fejlődő csapathoz, keresd fel a MAMI Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola honlapját, és látogass el a jövő heti nyílt napra, ahol személyesen is megismerheted az oktatókat, valamint magát a sulit.