Igen, kedves Olvasó! Teljesen igazad van, ha első látásra meghökkensz, ám a Yamaha, a Suzuki és a Honda magyarországi képviselői már 2004-ben felhívták a figyelmünket, hogy szükség lenne egy ilyen képzésre, mert egész Európában nincs hasonló. Arról nem is beszélve, hogy a vízi sportmotorok technológiája, illetve technikai megoldásai erős rokonságban vannak a kétkerekű sportgépekével, hiszen igen kicsi helyen kell összezsúfolni egy meglehetősen komoly lóerőgyárat.

Hát így esett, hogy 2004-ben kezdeményeztük az illetékes minisztériumoknál az Országos Képzési Jegyzék (leánykori nevén: OKJ) módosítását, s mivel Magyarországon élünk, "csupán" laza kilenc év kellett hozzá, hogy a munkaerő-piaci igény szárba is szökkenjen...

A MAMI-nál tanulni? Gyere, kukkants be, ilyen az élet a motorszerelő suliban...

De mit is fog tanulni, aki VSM szerelő akar lenni?

Rögtön a legelején két fontos dolgot kell tisztáznunk. Csak az lehet VSM szerelő, aki motorkerékpár-szerelő végzettséget szerzett, mert a már említett majd egy évtized év alatt is csak úgy tudtuk kiharcolni az engedélyt, hogy a motorkerékpár-szerelő képzéshez kapcsolódjon a tananyag, ún. ráépítéssel. Az előző pontból következik, hogy nem fogunk a két-, és négyütemű motorok alapműködésével foglalkozni, helyette a tényleges fizikai különbségek kerülnek a középpontba, mint a hidraulika, az áramlástan, egyebek mellett a hajótestek, illetve a vízi közlekedéshez tartozó biztonságtechnika.

További eltérés, hogy a motorosok nem beszélnek "egy nyelvet" a hajósokkal, vagyis egy profi szerelőnek ki kell tanulnia a hajózás kultúráját is. Éppen ezért bekerült a tananyagba a hajózási szabályzat mellett a folyamismeret, a navigáció, sőt, még a kikötői előírások és viselkedési szabályok kódexe is. S végül még egy fontos dolog! Kis hazánkban elég korlátozottak a hajózás lehetőségei, ám ne feledjük, hogy Európában élünk! Éppen ezért a Hajózási ismeretek tantárgy komoly része foglalkozik az állóvízi, illetve tengeri közlekedés és viselkedés szabályaival, eszközeivel. Eltökélt szándékunk, hogy egy évtized múlva az Adria és a Földközi Tenger sportkikötőiben szép számmal legyenek képzett, magyar VSM szerelők!

MAMi szki
Csoda dolgok várnak a MAMI műhelyében! Ha a háttérben ismerős lenne a 14-es rajtszámú fejidom, az nem a véletlen műve...

Azok kedvéért, akiket sikerült fölcsigáznunk (!), íme, egy kis segítség a jelentkezéshez. Ha van már motorkerékpár-szerelő végzettséged, és még nem múltál el huszonkettő, nappali tagozaton egy tanév alatt végezheted el a sulit. A huszonkét évesnél idősebbek esti tagozaton - szombatonként - sajátíthatják el a tananyagot, szintén egy tanéven belül.

Ne keseredj el, ha még nincs előképzettséged, hiszen a nyolcadik osztály elvégzése után nappali tagozaton 3+1 tanévben, a tizediket végzett tanulók 2+1 tanévben, valamint a huszonkét év felettiek 1+1 év alatt, esti tagozaton szerezhetik meg a szükséges tudást.

A szolgáltatás-csomag tartalma:

- elméleti képzés,

- gyakorlati képzés (MAMI tanműhely),

- gyakorlati képzés (külső szakműhely),

- tananyag (digitális),

- E-suli szolgáltatás,

- vizsgáztatás,

- életpálya utánkövetés,

- folyamatos utánképzés.

Reméljük, hogy sikerült kedved csinálni az izgalmas kihíváshoz! Ha jelentkeznél, részvételi szándékodat MAMI honlapján található űrlap segítségével juttathatod el hozzánk!